IT@BANK 2022: digitalizacja w bankach to już standard, teraz czas na personalizację usług

IT@BANK 2022: digitalizacja w bankach to już standard, teraz czas na personalizację usług
Jarosław Hermann. Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O informatyzacji sektora bankowego i o przyszłości cyfrowych usług finansowych przed konferencją IT@BANK 2022 rozmawiamy z Jarosławem Hermannem, członkiem Zarządu Banku Millennium.

Karol Mórawski: Które spośród innowacyjnych technologii mają największy potencjał we współczesnym sektorze finansowym? Czy któraś z nich może doprowadzić do podobnej rewolucji, jaką było przeniesienie bankowości do kanałów zdalnych, a następnie mobilnych?

Jarosław Hermann: Banki wykorzystały rewolucję webową i mobilną do zaoferowania swoich usług w sposób wygodny i zawsze dostępny. Jednak digitalizacja już od pewnego czasu stała się standardem, czynnikiem higienicznym, bez którego nie można się już obejść.

W średnim horyzoncie czasowym kilku lat, personalizacja usług bankowych, która dostosuje bank do indywidualnych preferencji każdego klienta będzie stanowiła o przewadze konkurencyjnej. 

Czytaj także: 17 listopada: IT@BANK 2022 ‒ wyzwania przyszłości

W jakim stopniu wdrażanie rozwiązań IT może złagodzić skutki obecnego kryzysu, i skąd banki mają brać środki na ich zakup, biorąc pod uwagę aktualną sytuację sektora?

‒ Stabilność sektora bankowego jest podstawą funkcjonowania zdrowych gospodarek rynkowych. Zwrócili nam na to uwagę również tegoroczni laureaci Nagrody Nobla z dziedziny ekonomii.

Silny sektor finansowy może finansować gospodarkę i wspierać jej rozwój. Banki od lat rozwijają rozwiązania IT, a polski sektor postrzegany jest jako jeden z liderów cyfrowej transformacji.

Banki od lat wspomagają swoją technologią również dystrybucję programów wsparcia Polaków przygotowanych przez rząd. Bank Millennium jako jeden z pierwszych  zaoferował klientom dostęp do wszystkich wniosków o świadczenia rodzinne (z Programów 500+ / 300+).

Banki oferują również szeroki dostęp do usług państwowych (Profil Zaufany / eID). Z pewnością proces ten będzie postępował, nakładając na banki coraz to nowe oczekiwania co do dostarczania usług w sferze publicznej.

Czytaj także: IT@BANK 2022 ‒ kierunki i trendy rozwoju cyfrowych usług finansowych

Co należy zrobić, by „w wojnie o talenty” z obszaru IT, banki nie były na przegranej pozycji w stosunku do firm technologicznych? Czy praca w banku może być atrakcyjna dla młodego informatyka? Jeśli tak, to dlaczego?

‒ Branża bankowa jest nadal postrzegana przez niektórych ludzi z IT poprzez pryzmat regulacji, ograniczeń, hierarchii i sztywnych reguł. Na pewno nie pozwala to budować obrazu atrakcyjnego miejsca pracy w obszarze nowych technologii.

Zgodnie z zasadą Jacka Welcha „Change before you have to” wiele organizacji bankowych ewoluuje w kierunku modelu agile, świadomie formułuje markę banku w stosunku do pracowników i głośno mówi o realizowanych ciekawych technologicznie projektach i wyzwaniach.

Robi to także Bank Millennium, który większość projektów technologicznych rozwija samodzielnie. W specjalnej serii filmów na YouTube eksperci IT tłumaczą, jak rozwijane są innowacyjne projekty w Banku. Chcemy tym samym obalić mity i  zwiększyć świadomość społeczną o metodach tworzenia i rozwoju oprogramowania w bankowości.

Czytaj także: IT@BANK 2022: klientocentryczność czyli „back to the roots”

Źródło: aleBank.pl