ING Bank Śląski: dbamy o zdrowie, aktywność, energię i świadomość finansową naszych pracowników
‒ W ostatnim roku, w każdym z tych czterech obszarów realizowaliśmy działania, które adekwatnie do sytuacji i potrzeb wspierały nasze zdrowie psychiczne i fizyczne, ogólną kondycję i dobre samopoczucie, a także domowe budżety i troskę o finansową przyszłość
Już w pierwszych tygodniach pandemii koronawirusa przygotowaliśmy kompleksowy program learningowy i zestaw przewodników, które dostarczały nam wiedzy m.in. na temat zarządzania własnymi emocjami, ale też emocjami naszych współpracowników i klientów, efektywnej pracy zdalnej, budowania odporności psychicznej i zaufania w rozproszonym zespole.
W trosce o dobrostan psychiczny pracowników oraz bliskich im osób uruchomiliśmy anonimową infolinię obsługiwaną przez psychologów, która do dziś pomaga m.in. zapobiegać depresji, wypaleniu zawodowemu i radzić sobie z trudnymi sytuacjami w pracy i poza nią.
W pierwszych tygodniach pandemii koronawirusa przygotowaliśmy kompleksowy program learningowy i zestaw przewodników
Zorganizowaliśmy również szereg spotkań z psychologami, w tym anonimowy czat na żywo w tematach związanych m.in. z zarządzaniem emocjami, stresem i relacjami.
Pracowników, którzy przebywali w kwarantannie lub izolacji otaczamy indywidualną opieką – od regularnego kontaktu z nimi, poprzez wsparcie merytoryczne w dopełnianiu formalności pracowniczych i zdrowotnych, po zaspokajanie podstawowych potrzeb takich jak np. zrobienie zakupów, czy zwykła rozmowa.
Pracowników, którzy przebywali w kwarantannie lub izolacji otaczamy indywidualną opieką
W kilkutygodniowych odstępach przypominamy też pracownikom, którzy przeszli COVID-19 o możliwości oddania osocza w punktach krwiodawstwa ‒ powiedziała Maja Chabińska-Rossakowska, Dyrektor HR w ING Banku Śląskim.
Czytaj także: Bierz zdrowie za rogi!, Bank Pekao SA wspiera swoich pracowników w czasie pandemii
Ekspertka dodała również, że:
‒ Wszyscy pracownicy ING mają również dostęp do wewnętrznej infolinii obsługiwanej przez specjalistów BHP i HR, gdzie przez cały tydzień od 8:00 do 20:00 mogą uzyskać wsparcie i odpowiedzi na pytania związane np. z kwarantanną, izolacją lub opieką nad dziećmi, a także przysługującymi im z tych tytułów świadczeniami.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami oczywiście wspieramy pracowników, którzy znaleźli się z trudnej sytuacji finansowej, ale oprócz tego wdrożyliśmy dodatkową ofertę pomocy dla tych osób i rodzin, które utraciły część swoich dochodów w czasie pandemii (sytuacja znacznego spadku dochodu na osobę).
Wszyscy pracownicy ING mają również dostęp do wewnętrznej infolinii obsługiwanej przez specjalistów BHP i HR
Wiele z naszych dotychczasowych inicjatyw przeniosło się do sieci. Przykładem może być dostęp do kompleksowej oferty sportowej, na którą składały się zajęcia z trenerami dla dzieci i dorosłych, ale też spotkania z fizjoterapeutami, które pomagały nam bezpiecznie i ergonomicznie pracować zdalnie. Pracownicy mieli też dostęp do porad dietetyków i porad zdrowotnych. Część z nas skorzystała z możliwości wypożyczenia krzeseł biurowych do pracy w domu.
Umożliwiliśmy pracownikom skorzystanie z badań profilaktycznych w kierunku chorób piersi i przewodu pokarmowego
Wspieraliśmy też rodziców poprzez organizację animacji online dla dzieci, a także spotkań okolicznościowych online dla najmłodszych takich jak Dzień Dziecka, Mikołajki, czy ferie zimowe.
W ramach Programu Profilaktyki Onkologicznej przy zachowaniu wszystkich zasad reżimu sanitarnego umożliwiliśmy pracownikom skorzystanie z badań profilaktycznych w kierunku chorób piersi i przewodu pokarmowego.
Zorganizowaliśmy także szereg inicjatyw edukacyjnych online.
Wśród wielu aktywności, które podjęliśmy jako pracodawca na szczególną wzmiankę zasługują także te, które inicjowali nasi pracownicy np. na wewnętrznych społecznościach wspierając się nawzajem i dzieląc najlepszymi sposobami na spędzanie wolnego czasu, rozwijanie pasji, ale też efektywną pracę zdalną lub radzenie sobie z nowymi wyzwaniami, które postawiła przed nami pandemia koronawirusa – podkreśliła Maja Chabińska-Rossakowska, Dyrektor HR w ING Banku Śląskim.
Czytaj także: Credit Agricole zapewnia zdalnie pracującym poczucie stabilności i zachęca do sportowych treningów online
‒ Dużą rolę w budowaniu bezpiecznego środowiska pracy i komfortu psychicznego pracowników mają również środki bezpieczeństwa, które wprowadziliśmy we wszystkich miejscach spotkań, biurach regionalnych i centralach.
Zorganizowaliśmy cykl spotkań online, które dotyczyły bezpiecznej pracy w biurze, w zespole, ale także sposobów zwiększania odporności na infekcje w sezonie zachorowań na grypę
Zaopatrujemy pracowników w środki ochronne (np. rękawiczki jednorazowe, maseczki, przyłbice, osłony, stacje do dezynfekcji), a w miejscach pracy umieściliśmy specjalne oznaczenia, przypominające o zachowaniu reżimu sanitarnego, automatyczny pomiar temperatury oraz zmieniliśmy aranżację wybranych powierzchni biurowych, by zachować bezpieczny dystans społeczny.
Dbamy też o regularną dezynfekcję powierzchni częstego kontaktu. Zorganizowaliśmy ponadto cykl spotkań online, które dotyczyły bezpiecznej pracy w biurze, w zespole, ale także sposobów zwiększania naszej odporności na infekcje w sezonie wzmożonych zachorowań na grypę i przeziębienie – dodała Anna Golka, Dyrektor Departamentu Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Banku.
Czytaj także: BGK: najważniejsze jest dla nas zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, refundujemy testy na koronawirusa
Maja Chabińska-Rossakowska,
Dyrektor HR
w ING Banku Śląskim.
Anna Golka,
Dyrektor Departamentu Zarządzania Nieruchomościami i Obsługi Banku
w ING Banku Śląskim.