Gdzie chcemy płacić bezgotówkowo?

Gdzie chcemy płacić bezgotówkowo?
Fot. stock.adobe.com / LIGHTFIELD STUDIOS
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności. Według najnowszych wyników badania Maison & Partners dla Fundacji Polska Bezgotówkowa, respondentom najbardziej brakuje możliwości płacenia kartą lub telefonem na pobliskich bazarkach (46%), poinformowała FPB.

Jako punkty, gdzie nie można zapłacić bezgotówkowo respondenci wskazują także na usługi krawieckie (30%), usługi szewskie (28%), kościół (28%) oraz warsztaty samochodowe (26%).

Wiele osób ma również poczucie, że często nie mają możliwości dokonania płatności na stoiskach podczas imprez plenerowych (39%) oraz podczas akcji organizowanych przez organizacje charytatywne (31%).

Czytaj także: Polska Bezgotówkowa radzi: Przygotuj swoją firmę na zmiany w sprzedaży w najbliższej przyszłości!

600 tys. terminali z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa

– Z każdym rokiem zwiększa się liczba miejsc, które wprowadzają różne metody płatności, a tym samym umożliwiają klientom wybór.

W Programie Fundacji Polska Bezgotówkowa zainstalowano już ponad 600 tys. terminali, dzięki którym rozszerzono możliwości dokonywania płatności w wielu punktach usługowych i handlowych.

Odpowiedzią na powyższe wyzwania są też nowe formy akceptacji płatności – takie, jak terminal w telefonie, który może być wygodny dla mniejszych przedsiębiorców, czy obsługi klienta poza lokalem firmykomentuje Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Czytaj także: Płać jak lubisz i graj o nagrody! Startuje Tydzień Płatności Bezgotówkowych

Białe plamy na mapie płatności bezgotówkowych

Brak możliwości płacenia bezgotówkowo rzadziej doskwiera Polakom w takich punktach jak:

autobus lub tramwaj (25%),

przychodnia (23%),

fryzjer (23%),

dentysta (22%),

urząd (20%),

pociąg (20%).

W tegorocznym badaniu dobre wyniki odnotowały także siłownie i kluby fitness, gdzie jedynie 10% badanych zadeklarowało, że brakuje im możliwości wyboru sposobu płatności. Natomiast (26%) osób przyznało, że zazwyczaj w tych miejscach ma możliwość płacenia kartą lub innym cyfrowym rozwiązaniem.

Czytaj także: Edukacja i rozwiązania płatnicze – tak działa Polska Bezgotówkowa

***

Badanie zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez agencję Maison&Partners na panelu badawczym Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1059 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 22-26 września 2023 roku.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB