Czy własny marketplace opłaca się bankowi?

Czy własny marketplace opłaca się bankowi?
Źródło: Asseco Poland
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czy banki powinny oferować usługi finansowe dla e-commerce? Na m.in. to pytanie odpowiadali uczestnicy debaty podczas IT@BANK 2022, w tym Michał Macierzyński Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP.

Banki w zależności od swojej wielkości mogą przyjąć różne strategie związane z marketplace – mówił Michał Macierzyński.

Mniejsze banki, które nie mają szans na zdobycie dużej bazy klientów powinny zacząć działać na zasadzie 'back as service”, czyli podstawiać dużym platformom marketplace środki dla klientów, także dla merchantów, czy dla samych platform.  

To dla małych banków może być dobrym zarobkiem.

Czytaj także: Dane klientów tak ważne dla gospodarki jak ropa naftowa>>>

Duży bank może mieć własny marketplace

Inna jest sytuacja największych banków. Mają one szeroką bazę klientów. Znane są przykłady na świecie, że takie banki stawiają własne platformy marketplace.

Oczywiście banki na początku nie mogą, a być może nigdy nie będą konkurowały z największymi graczami, ale w tym przypadku swobodnie budują swoje nowe modele biznesowe.

Wszystko zatem zależy od tego jaką strategię konkretny bank przyjmie – uważa przedstawiciel PKO BP.

Czytaj także: Potrzebny nowy pomysł na BNPL>>>

Źródło: Asseco Poland S.A.