Chatbot w sklepie internetowym

Chatbot w sklepie internetowym
Fot. stock.adobe.com/semisatch
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jak działa chatbot i jakie może przynieść korzyści przedsiębiorcy prowadzącemu sklep internetowy to kolejny temat, któremu poświęcają uwagę eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa na portalu Akademia Przedsiębiorcy.

Autorzy artykułu „Chatbot w sklepie online – czy to coś dla Ciebie?” wymieniają szereg korzyści wynikających z zastosowania tego rozwiązania technologicznego wykorzystującego sztuczną inteligencję.

Pokazują, że chatboty wspomagają działania marketingowe i pomagają w kontaktach z klientami.

Przypominają, że w Polsce są najbardziej znane chatboty wykorzystywane w aplikacji Messenger.

Przykłady zastosowania chatbotów

Eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa wyróżniają dwa rodzaje chatbotów: zadaniowe i konwersacyjne.

Podają przykłady firm korzystających z chatbotów, takich jak IKEA, InPost i Sephora.

Ile kosztuje chatbot?

Autorzy artykułu na portalu Akademia Przedsiębiorcy przestrzegają jednak, że rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję nie zastąpią człowieka we wszystkich czynnościach związanych z prowadzeniem sklepu internetowego.

Z tekstu można się dowiedzieć ile kosztuje zakupienie chatbota.

Co ważne, wprowadzenie takiego rozwiązania do firmy, szczególnie jeśli jest ono bardziej zaawansowane technologicznie wymaga pomocy wyspecjalizowanej firmy.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB