Branża usług dla zwierząt gotowa do cyfryzacji, HiPets pozyskał 2,7 mln zł na rozwój

Branża usług dla zwierząt gotowa do cyfryzacji, HiPets pozyskał 2,7 mln zł na rozwój
Fot. stock.adobe.com /tan4ikk
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Start-up HiPets pozyskał drugą, pre-seedową rundę finansowania. W spółkę zainwestowały fundusze SMOK Ventures i Next Road Ventures oraz aniołowie biznesu. Spółka zamierza przeznaczyć środki pochodzące z inwestycji na szybkie zbudowanie pozycji lidera rezerwacji usług w branży zwierząt domowych oraz dalszy rozwój technologii.

HiPets to marketplace typu „all in one” dla właścicieli zwierząt i profesjonalistów z branży opieki nad zwierzętami.

Platforma dla opiekunów i dla usługodawców

Dla opiekunów zwierząt platforma online umożliwia rezerwację wizyt u specjalistów, takich jak lekarz weterynarii, behawiorysta czy groomer.

Dla usługodawców to narzędzie oferujące m.in. kalendarz pracy, system powiadomień czy możliwość komunikacji z klientami, pozwalające na bardziej efektywne zarządzanie biznesem w branży usług dla zwierząt domowych.

– Widzimy zmianę zachowań i potrzeb konsumentów. Większość osób nie rozumie, dlaczego może zarezerwować wizytę u fryzjera, masażysty czy lekarza, zamówić taksówkę lub pizzę kilkoma kliknięciami, a żeby umówić się z lekarzem weterynarii czy groomerem, muszą dzwonić lub czekać w kolejkach – mówi Leszek Wolany, współzałożyciel i CMO HiPets.

Pierwsi klienci już korzystają z platformy

Spółka pozyskuje już usługodawców, którzy korzystają z wirtualnego kalendarza do zarządzania swoim biznesem, udostępniając jednocześnie możliwość rezerwacji wizyt klientom. Misją twórców HiPets jest ułatwienie opiekunom zwierząt opieki nad ich pupilami.

Dla opiekunów zwierząt platforma online umożliwia rezerwację wizyt u specjalistów, takich jak lekarz weterynarii, behawiorysta czy groomer

– Wiele osób nie decyduje się na adopcję czy zakup zwierzęcia z obawy przed codziennymi problemami. Nie wiedzą, co zrobić z kotem, gdy chcą wyjechać na weekend albo jak poradzić sobie, kiedy pies „nie dogaduje się” z dziećmi lub niszczy przedmioty.

Budujemy HiPets tak, aby ułatwić naszym użytkownikom dotarcie do właściwych specjalistów, którzy te problemy potrafią rozwiązać. Wierzę, że życie ze zwierzakiem w domu jest lepsze niż bez niego.

HiPets powstał, żeby ułatwić życie właścicieli zwierząt, a tym, którzy ich jeszcze nie mają, ułatwić podjęcie decyzji o ich posiadaniu – mówi Dorota Rymaszewska, założyciel i CEO spółki.

Czytaj także: SPAC konkurentem giełdy, czyli inwestycyjne randki w ciemno

Fundusze inwestycyjne i anioł biznesu wspierają platformę

W pomysł HiPets uwierzyły topowe fundusze inwestycyjne i aniołowie biznesu. Jeszcze w sierpniu w spółkę zainwestował SMOK Ventures, który obecnie kontynuuje inwestycję.

Polska, ze zwierzakami w 10 milionach gospodarstw domowych, to dobre miejsce na zrobienie pierwszego kroku na tym rynku

Lead inwestorem tej rundy jest Next Road Ventures, koinwestujący z inwestorami prywatnymi. W spółkę zainwestował również Amadeusz Król, anioł biznesu i współwłaściciel grupy Petstar, wydawcy serwisów psy.pl i koty.pl oraz magazynu „Mój pies i kot”.

Pandemia przyspieszyła cyfryzację branży opieki nad zwierzętami

– Jesteśmy w świetnym momencie rynkowym. Pandemia przyspieszyła cyfryzację branż, które do tej pory były dość tradycyjne. Także branża opieki nad zwierzętami jest już gotowa, żeby zacząć na dużą skalę wykorzystywać technologie cyfrowe z korzyścią dla siebie i dla klientów.

Chcemy być liderami tej zmiany i wykorzystamy do tego środki i know-how, który daje nam inwestycja ‒ mówi współzałożyciel i CMO startupu Leszek Wolany.

Branża opieki nad zwierzętami jest już gotowa, żeby zacząć na dużą skalę wykorzystywać technologie cyfrowe

‒ Mamy przekonanie, że branża usług dla zwierząt dojrzała do wykorzystania nowoczesnych rozwiązań – dodaje Borys Musielak, partner w SMOK Ventures.

HiPets od początku stawia na doświadczenie zespołu

Niewątpliwym atutem HiPets jest zespół. Dorota Rymaszewska ma ponad 20 lat doświadczenia w sprzedaży m.in jako menadżer sprzedaży w P&G, trener sprzedaży na Europę Wschodnią i republiki postsowieckie w PZ Cussons czy jako Country Manager i VP Global Sales Development w Booksy.

Leszek Wolany był Managing Directorem w Juice Sound i CMO w Coders Lab gdzie budował markę największej w Polsce szkoły programowania.

Mentorami i doradcami w spółce są niemal od początku Maciej Kowalczyk, partner zarządzający Corvus Ventures oraz Mirek Janik, ex CEO Wincor Nixdorf, obecnie w board of investors w Funding Box.

Spółka działa na rynku, który w tym roku tylko w Polsce powinien być wart ponad 1 miliard dolarów

– Inwestując w HiPets od początku stawialiśmy na doświadczenie zespołu, który ma duże szansę zrewolucjonizować wciąż dość tradycyjną branżę.

Dorota Rymaszewska, ma ogromne biznesowe doświadczenie, potrafi zbudować i poprowadzić świetny zespół. Wie, jak skalować projekty. Leszek Wolany, w roli co-foundera i CMO, uzupełnia kompetencje zespołu w zakresie budowania marki konsumenckiej i komunikacji.

Wierzę, że HiPets pobudzi branżę i jednocześnie realnie ułatwi właścicielom opiekę nad zwierzakami – dodaje Borys Musielak.

Czytaj także: Totalizator Sportowy tworzy fundusz venture capital z pulą do 100 mln zł dla start-upów

Rynek w Polsce wart 1 miliard dolarów

– Spółka działa na rynku, który w tym roku tylko w Polsce powinien być wart ponad 1 miliard dolarów.

Pomimo zmieniających się oczekiwań właścicieli zwierzaków i w odróżnieniu od lekarzy, fryzjerów czy kosmetyczek, cały sektor jest jeszcze bardzo analogowy, zatem potencjał przed Spółką jest ogromny – podkreśla Marcin Łączyński, Partner w Next Road Ventures.

– Wierzymy, że HiPets będzie w stanie stać się tzw. „household name” nie tylko w Polsce, ale i w regionie.

Polska, ze zwierzakami w 10 milionach gospodarstw domowych, to dobre miejsce na zrobienie pierwszego kroku na tym rynku – dodaje Łączyński.

Plany spółki są szerokie.

– Dziś skupiamy się na rezerwacjach usług, bo ten obszar potrzebuje naszych narzędzi, żeby się rozwijać – mówi Dorota Rymaszewska.

– W przyszłości z pewnością powalczymy także o rynek pet sittingu, który w Polsce raczkuje, a jest już ogromny na zachodzie Europy i w USA, oraz zbudujemy marketplace produktowy.

Chcemy aby „zwierzęcy rodzic” znalazł u nas wszystko, czego będzie potrzebował – dodaje Rymaszewska.

Czytaj także: Europejska chmura Scaleway pomoże firmom z Polski przyspieszyć wejście na rynki UE

Źródło: HiPets