BNP Paribas w czasie pandemii: pracownicy z silnym wsparciem psychologicznym, technologicznym, z ekspertami z branży wellness

BNP Paribas w czasie pandemii: pracownicy z silnym wsparciem psychologicznym, technologicznym, z ekspertami z branży wellness
Joanna Leśniak. Źródło: BNP Paribas
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W czasie pandemii, pracy zdalnej pracodawcy podejmują różne kroki, by pomóc swoim pracownikom, zarówno od strony psychoterapeutycznej, jak również aktywności fizycznej. Oczywiście wszystko ma formę zdalną, poprzez wykorzystanie aplikacji czy komunikacji internetowej. Portal aleBank.pl zapytał w jaki sposób banki wspierają swoich pracowników ‒ tym razem odpowiada Joanna Leśniak, Specjalista ds. Wynagrodzeń, Benefitów i Zarządzania Wynikami Pracy w BNP Paribas Bank Polska S.A.

Epidemia w przyspieszonym trybie przeniosła wszystkich do rzeczywistości, do której Bank BNP Paribas w dużej mierze był już przygotowany.

Bank sprawnie przeniósł w tryb pracy zdalnej aż 95% pracowników centrali oraz pracowników oddziałów

Już wcześniej, przed pojawieniem się COVID-19 sukcesywnie wprowadzaliśmy rozwiązania dla pracowników, które odpowiadały na ich różnorodne potrzeby, ułatwiając samorealizację oraz godzenie życia służbowego i osobistego.

Oferowaliśmy elastyczny dzień pracy, który można było rozpocząć o dogodnej porze między 7 a 9 rano, czy możliwość pracy zdalnej w wymiarze zwiększonym od stycznia ubiegłego roku do 8 dni w miesiącu.

Jednocześnie zapewnialiśmy pracownikom liczne aplikacje i rozwiązania IT, dzięki którym ten rodzaj pracy był bardziej wydajny i efektywny. Zapewnialiśmy także możliwość przeznaczenia 10% czasu na interdyscyplinarną pracę projektową.

Te wszystkie rozwiązania zaprocentowały w nowych okolicznościach i pozwoliły nam bardzo szybko i sprawnie przenieść w tryb pracy zdalnej aż 95% pracowników centrali oraz tych pracowników oddziałów, których obowiązki na to pozwalały.

Wprowadziliśmy system podzielonych zespołów oraz biur domowych zapewniając bezpieczeństwo osób pracujących w placówkach banku. Ciągłość pracy banku nie była ani przez chwilę zagrożona.

Czytaj także: Pracownicy przeszkoleni do pracy zdalnej, wsparcie psychologów i rywalizacja sportowa online ‒ SGB-Bank S.A. w czasie pandemii

W pracy zdalnej szczególnie istotne staje się budowanie poczucia łączności między pracownikami. Wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom, zorganizowaliśmy webinaria dla menedżerów dotyczące zarządzania rozproszonym zespołem, a dla pracowników – organizacji biura domowego.

Oferujemy również szkolenia na temat metod radzenia sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami. Proponujemy spotkania online, np. dotyczące empatii w sytuacjach kryzysowych.

Z myślą o pracujących rodzicach udostępniliśmy materiały edukacyjne online dla dzieci na czas opieki domowej, a wolontariusze banku, uczestniczący w programie edukacji finansowej młodzieży Bakcyl, prowadzą zajęcia online dla dzieci pracowników.

Bank wspiera pracowników w zachowaniu równowagi pomiędzy obowiązkami służbowymi a życiem osobistym

Przygotowaliśmy dla pracowników także specjalny program wellness „Dobrze”. Ma on na celu pomagać w redukcji stresu oraz dbałości o zdrowie fizyczne i emocjonalne.

W nowych okolicznościach spowodowanych epidemią wspiera pracowników w zachowaniu równowagi pomiędzy obowiązkami służbowymi a życiem osobistym.

Czytaj także: Bierz zdrowie za rogi!, Bank Pekao SA wspiera swoich pracowników w czasie pandemii

Zaprosiliśmy do współpracy najlepszych ekspertów z branży wellness. Codziennie pracownicy Banku BNP Paribas mogą korzystać z zajęć budujących zdrowe nawyki. Dostępne są również indywidualne porady online dietetyka, fizjoterapeuty, trenerów sportowych i psychologa.

Pracownicy mogą też wziąć udział w webinariach i czatach z ekspertami na temat odżywiania, aktywności, organizacji życia i redukcji stresu w trudnym okresie pandemii.  Bank uruchomił również dla pracowników dwie linie telefonicznego wsparcia psychologicznego.

Czytaj także: BGK: najważniejsze jest dla nas zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, refundujemy testy na koronawirusa

W trakcie pandemii skupiliśmy się na tym, aby wspierać pracowników w wielu wymiarach i obszarach, wykazując się empatią, otwartością, solidarnością i chęcią  niesienia pomocy tym, którzy tego potrzebują.

Bardzo ważna jest dla nas częsta i otwarta komunikacja na temat sytuacji epidemicznej oraz zmian i ulepszeń wprowadzanych w banku. Stale obserwujemy nastroje pracowników i badamy na bieżąco ich potrzeby, aby dostosowywać do nich nasze działania.

Joanna Leśniak,

Specjalista ds. Wynagrodzeń, Benefitów i Zarządzania Wynikami Pracy

w BNP Paribas Bank Polska S.A.

Źródło: aleBank.pl