BNP Paribas w czasie pandemii: pracownicy z silnym wsparciem psychologicznym, technologicznym, z ekspertami z branży wellness
Epidemia w przyspieszonym trybie przeniosła wszystkich do rzeczywistości, do której Bank BNP Paribas w dużej mierze był już przygotowany.
Bank sprawnie przeniósł w tryb pracy zdalnej aż 95% pracowników centrali oraz pracowników oddziałów
Już wcześniej, przed pojawieniem się COVID-19 sukcesywnie wprowadzaliśmy rozwiązania dla pracowników, które odpowiadały na ich różnorodne potrzeby, ułatwiając samorealizację oraz godzenie życia służbowego i osobistego.
Oferowaliśmy elastyczny dzień pracy, który można było rozpocząć o dogodnej porze między 7 a 9 rano, czy możliwość pracy zdalnej w wymiarze zwiększonym od stycznia ubiegłego roku do 8 dni w miesiącu.
Jednocześnie zapewnialiśmy pracownikom liczne aplikacje i rozwiązania IT, dzięki którym ten rodzaj pracy był bardziej wydajny i efektywny. Zapewnialiśmy także możliwość przeznaczenia 10% czasu na interdyscyplinarną pracę projektową.
Te wszystkie rozwiązania zaprocentowały w nowych okolicznościach i pozwoliły nam bardzo szybko i sprawnie przenieść w tryb pracy zdalnej aż 95% pracowników centrali oraz tych pracowników oddziałów, których obowiązki na to pozwalały.
Wprowadziliśmy system podzielonych zespołów oraz biur domowych zapewniając bezpieczeństwo osób pracujących w placówkach banku. Ciągłość pracy banku nie była ani przez chwilę zagrożona.
Czytaj także: Pracownicy przeszkoleni do pracy zdalnej, wsparcie psychologów i rywalizacja sportowa online ‒ SGB-Bank S.A. w czasie pandemii
W pracy zdalnej szczególnie istotne staje się budowanie poczucia łączności między pracownikami. Wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom, zorganizowaliśmy webinaria dla menedżerów dotyczące zarządzania rozproszonym zespołem, a dla pracowników – organizacji biura domowego.
Oferujemy również szkolenia na temat metod radzenia sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami. Proponujemy spotkania online, np. dotyczące empatii w sytuacjach kryzysowych.
Z myślą o pracujących rodzicach udostępniliśmy materiały edukacyjne online dla dzieci na czas opieki domowej, a wolontariusze banku, uczestniczący w programie edukacji finansowej młodzieży Bakcyl, prowadzą zajęcia online dla dzieci pracowników.
Bank wspiera pracowników w zachowaniu równowagi pomiędzy obowiązkami służbowymi a życiem osobistym
Przygotowaliśmy dla pracowników także specjalny program wellness „Dobrze”. Ma on na celu pomagać w redukcji stresu oraz dbałości o zdrowie fizyczne i emocjonalne.
W nowych okolicznościach spowodowanych epidemią wspiera pracowników w zachowaniu równowagi pomiędzy obowiązkami służbowymi a życiem osobistym.
Czytaj także: Bierz zdrowie za rogi!, Bank Pekao SA wspiera swoich pracowników w czasie pandemii
Zaprosiliśmy do współpracy najlepszych ekspertów z branży wellness. Codziennie pracownicy Banku BNP Paribas mogą korzystać z zajęć budujących zdrowe nawyki. Dostępne są również indywidualne porady online dietetyka, fizjoterapeuty, trenerów sportowych i psychologa.
Pracownicy mogą też wziąć udział w webinariach i czatach z ekspertami na temat odżywiania, aktywności, organizacji życia i redukcji stresu w trudnym okresie pandemii. Bank uruchomił również dla pracowników dwie linie telefonicznego wsparcia psychologicznego.
Czytaj także: BGK: najważniejsze jest dla nas zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, refundujemy testy na koronawirusa
W trakcie pandemii skupiliśmy się na tym, aby wspierać pracowników w wielu wymiarach i obszarach, wykazując się empatią, otwartością, solidarnością i chęcią niesienia pomocy tym, którzy tego potrzebują.
Bardzo ważna jest dla nas częsta i otwarta komunikacja na temat sytuacji epidemicznej oraz zmian i ulepszeń wprowadzanych w banku. Stale obserwujemy nastroje pracowników i badamy na bieżąco ich potrzeby, aby dostosowywać do nich nasze działania.
Joanna Leśniak,
Specjalista ds. Wynagrodzeń, Benefitów i Zarządzania Wynikami Pracy
w BNP Paribas Bank Polska S.A.