BLIK: 13 milionów użytkowników, 1,2 mld transakcji
Jak podano, BLIK najchętniej wykorzystywany jest w e-commerce – w ubiegłym roku zapłacono nim w tym kanale 714,2 mln razy, a wartość transakcji wyniosła 89,2 mld zł.
Rok wcześniej operacji było o 37 proc. mniej, czyli 522,5 mln, a ich kwota wyniosła 61,6 mld. W samym czwartym kwartale 2022 roku liczba płatności BLIKIEM w e-sklepach przekroczyła 212 mln, o 32 proc. więcej rdr.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Płatności | Zamierzamy podbić międzynarodowy rynek
110% więcej przelewów BLIK na telefon, ekspansja międzynarodowa
Liczba przelewów na telefon BLIK wzrosła w 2022 roku o 110 proc. do 243 mln, a płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych wzrosła o 162 proc. rdr do 228 mln.
„W ciągu tych dwunastu intensywnych miesięcy udało nam się nie tylko wzmocnić pozycję BLIKA na polskim rynku, ale także zwiększyć jego widoczność za granicą.
Dzięki planowanemu przejęciu słowackiej spółki VIAMO dziś możemy myśleć o naszym dalszym rozwoju poza Polską” – powiedział, cytowany w komunikacie Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności.
Czytaj także: BLIK Level 0 nowością w Cinkciarz Pay
13 milionów aktywnych użytkowników
Na koniec grudnia 2022 r. liczba zarejestrowanych aplikacji mobilnych z dostępem do BLIKA wynosiła 25,9 mln, z kolei liczba aktywnych użytkowników niemal 13 mln.
W ciągu ośmiu lat obecności systemu na rynku użytkownicy zrealizowali prawie 2,8 mld transakcji o wartości 371,4 mld zł.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
Czytaj także: BLIK: ponad 1 mld transakcji w niecały rok