Bankowość i Finanse | Technologie – Debata Redakcyjna | Stworzyć własny wizerunek klienta
Joanna Jabłońska-Białowąs
Chief Customer Officer w Santander Bank Polska
Małgorzata Kamińska
dyrektor Departamentu Transformacji i Rozwoju Doświadczeń Klienta w BNP Paribas Banku Polska
Maciej Dąbrowski
dyrektor Centrum Rozwoju Produktów Sprzedaży Bezpośredniej w Santander Consumer Banku
Marcin Łaziński
wicedyrektor Departamentu Omnichannel w mBanku
Jakub Synowiec
menedżer Wydziału Optymalizacji Doświadczenia Omnichannel w Departamencie Omnichannel mBanku
Piotr Mroziński
Financial Services Industry Leader
Paweł Minkina
redaktor naczelny „Miesięcznika Finansowego BANK”
Karol Mórawski
redaktor prowadzący
Jego budowa możliwa jest jedynie przy wykorzystaniu analizy danych, pochodzących z różnych źródeł i odnoszących się do poszczególnych obszarów aktywności potencjalnego nabywcy. Istotnego znaczenia nabierają także kwestie prawno-regulacyjne, odnoszące się chociażby do przetwarzania danych osobowych czy zachowania tajemnicy bankowej.
Jak kreować widok klienta 360 stopni we współczesnej instytucji finansowej i co powinno wchodzić w jego skład, aby możliwe było skuteczne adresowanie produktów i usług do konkretnego odbiorcy? Na ile personalizacja może być skuteczniejsza wskutek wdrożenia rozwiązań sztucznej inteligencji, a także rosnącego wykorzystania chmury obliczeniowej? Czy widok 360 stopni to dobry punkt wyjścia do przekształceń organizacyjnych, a w szczególności przełamania wertykalnej, silosowej struktury? Kwestie te były przedmiotem debaty eksperckiej „Miesięcznika Finansowego BANK”, w której uczestniczyli Joanna Jabłońska-Białowąs, Chief Customer Officer w Santander Banku Polska; Małgorzata Kamińska, dyrektor Departamentu Transformacji i Rozwoju Doświadczeń Klienta w BNP Paribas Banku Polska; Maciej Dąbrowski, dyrektor Centrum Rozwoju Produktów Sprzedaży Bezpośredniej w Santander Consumer Banku; Marcin Łaziński, wicedyrektor Departamentu Omnichannel w mBanku i Jakub Synowiec, menedżer Wydziału Optymalizacji Doświadczenia Omnichannel w Departamencie Omnichannel mBanku. Wydarzenie, moderowane przez Pawła Minkinę, redaktora naczelnego oraz Karola Mórawskiego, redaktora prowadzącego „Miesięcznika Finansowego BANK”, było drugą debatą zorganizowaną w ramach cyklu „Liderzy Bankowości Cyfrowej – Round Table”. Partnerem przedsięwzięcia jest firma Salesforce, którą w toku dyskusji reprezentował Piotr Mroziński, Financial Services Industry Leader.
Customer experience to zadanie dla całej organizacji
Jak na przestrzeni minionych lat ewoluowało pojęcie widoku 360 stopni i co sprawia, że perspektywa ta może być uznana za pełną? Jakub Synowiec przypomniał doświadczenia towarzyszące wejściu na rynek mBanku 20 lat temu. Jedynym punktem styku użytkownika z instytucją był kanał elektroniczny, mBank nie dysponował wszak ani oddziałami, ani nawet obsługą w call center. Z czasem pojawiły się kolejne formy interakcji – od tradycyjnych placówek, aż po bankowość mobilną i media społecznościowe. Ich mnogość nie powinna przysłaniać użytkownika, który kontaktuje się z dostawcą usług finansowych na wiele sposobów i w każdym przypadku powinien być zidentyfikowany jako ta sama osoba. – Myślę, że widok 360 stopni to kompleksowe zrozumienie, kim jest klient, jakie działania podejmuje w tych punktach styku, ale i czego tam oczekuje – zauważył przedstawiciel mBanku.zecz w tym, że przy tak różnorodnych relacjach jednoczesna poprawa wszystkich doświadczeń nie jest wykonalna, z uwagi na ograniczone zasoby choćby i największych instytucji finansowych. Wspomniała o tym Joanna Jabłońska-Białowąs, odnosząc się do doświadczeń, jakie stały się udziałem Santander Banku Polska podczas pandemii. Niezbędne okazało się wówczas wyznaczenie priorytetów i, zgodnie z piramidą Maslowa, były to kwestie z obszaru bezpieczeństwa. – Podczas pandemii wróciliśmy do tego wymiaru – nadmieniła Joanna Jabłońska-Białowąs. Innym wnioskiem z obecnej sytuacji była konieczność korygowania customer ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI