Bank Pekao w ścisłej synergii z Grupą PZU
Przykładem działań, jakie Bank Pekao zamierza podjąć w tym zakresie wspólnie z flagowym polskim ubezpieczycielem jest większe zaangażowanie w rynek bancassurance, obejmujące obszar polis niepowiązanych z produktem bankowym.
– Już udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie przekonywać naszych klientów do korzystania z produktów ubezpieczeniowych, powiązanych z produktami bankowymi. Teraz chcemy dokonać przełomu w zakresie produktów niepowiązanych z produktami bankowymi – podkreślił Cezary Stypułkowski.
Zwrócił on uwagę, iż udostępnienie większej gamy polis ubezpieczeniowych, w połączeniu z jak najpełniejszą personalizacją tej oferty z jednej strony przełoży się na wzrost satysfakcji i lojalności klientów, zarazem umożliwiając podniesienie prowizji Banku. To niezwykle cenne źródło dochodów, zwłaszcza w obliczu zapowiedzi obniżenia stóp procentowych, a w konsekwencji spadku zysków odsetkowych.
– Mamy za sobą najsilniejszą markę ubezpieczeniową na polskim rynku, absolutny numer jeden. Nauczyliśmy się z tej siły korzystać – akcentował Cezary Stypułkowski.
Czytaj także: Bank Pekao S.A. przedstawia strategię na lata 2025-2027: Wzrost, Dostępność, Sprawność
Miejsce dwóch banków w Grupie PZU
Prezes Banku Pekao odniósł się też do zadanego przez naszą redakcję pytania dotyczącego roli Pekao w grupie PZU w kontekście równoległej obecności w niej drugiego banku.
Jest to dylemat grupy PZU z punktu widzenia lokacji kapitału, w jaki sposób grupa, która składa się z banków i ubezpieczycieli może optymalnie wykorzystać dostępny kapitał w warunkach regulacyjnych, w których funkcjonujemy – podkreślił Cezary Stypułkowski.
Dodał iż dialog w tej sprawie się toczy, a Bank Pekao bierze w tych ustaleniach aktywny udział.
Czytaj także: Nowy wiceprezes w zarządzie Banku Pekao od 1 września ’25
