Artykuły ze źródła: Mastercard,

GdzieZamieszkac.com
Z rynku finansowego

Mastercard udostępnia platformę, na której Ukraińcy mogą sprawdzić średnie koszty utrzymania i zarobki w różnych miejscach w Polsce

Mastercard udostępnił GdzieZamieszkac.com – platformę online, która na podstawie analizy danych Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących m.in. średniej wysokości opłat za czynsz i średniego wynagrodzenia, zagregowanych z trendami zakupowymi w obszarze podstawowych, codziennych zakupów pochodzącymi od Mastercard, prezentuje przybliżone koszty życia w różnych miastach, miejscowościach i regionach kraju. Dzięki temu, przybyli do Polski obywatele Ukrainy, szukający miejsca do zamieszkania, mogą znaleźć lokalizację optymalną pod kątem ich sytuacji rodzinnej i budżetu.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Mastercard rozpoczyna nową erę płatności: uśmiechem lub machnięciem ręki

Dzięki nowemu Biometric Checkout Program wprowadzonemu przez Mastercard, do zrealizowania płatności będziesz potrzebować tylko… siebie. Koniec z szukaniem telefonu lub portfela, gdy masz zajęte ręce – następna generacja płatności osobistych będzie wymagać jedynie uśmiechu lub machnięcia ręką. Ta sama technologia, która wykorzystuje twarz lub odcisk palca do odblokowania telefonu, może teraz pomóc w przyspieszeniu obsługi przy kasie.

CZYTAJ WIĘCEJ
eSkarbonka Mastercard
Bezgotówkowo

Mastercard: rekordowe zbiórki na rzecz WOŚP dzięki eSkarbonce oraz akcji na Twitterze

Jubileuszowy, 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przyniósł rekordowe kwoty od darczyńców. To już dziesiąty raz, kiedy Mastercard gra razem z WOŚP, pod hasłem „Dumni z pomagania”. Tegoroczna suma zebrana w eSkarbonce napędzanej przez Mastercard wyniosła nieco ponad 20 mln zł, zatem zeszłoroczny wynik został przekroczony o ponad 2 mln zł. Rekordową kwotą zakończyła się też zbiórka w ramach akcji #MastercardGrazWOSP na Twitterze – 393 305 zł, czyli blisko o 35 tys. zł więcej niż w poprzednim roku, czytamy w komunikacie Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
ekran monitora z danymi IT, twarz człowieka
Technologie i innowacje

Mastercard z Europolem przeciw zagrożeniom cybernetycznym w całej Europie

Mastercard Europe i Agencja Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Ścigania – znana lepiej jako Europol – podpisały umowę w zakresie współpracy nad ujednoliceniem celów związanych ze zwalczaniem cyberprzestępczości w całej Europie. W ramach umowy obie organizacje będą wymieniać się informacjami i obserwacjami oraz określać kluczowe działania, w których mogą współpracować w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej regionu, poinformował Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
Small Business Reset
Firma | Raporty

Instytut Ekonomiczny Mastercard: małe firmy na całym świecie przenoszą swoją działalność do e-commerce trzy razy szybciej niż przed pandemią

Mastercard opublikował raport Recovery Insights: Small Business Reset, którego tematem jest wpływ globalnego kryzysu związanego z pandemią na małe firmy. Z raportu, obejmującego 19 krajów, wynika, że w szczytowym momencie kryzysu obroty małych i średnich przedsiębiorstw były nawet o 20 punktów procentowych niższe w porównaniu z dużymi. W 2021 roku drobny biznes zaczął jednak odrabiać straty. W okresie od początku roku do sierpnia osiągnął sprzedaż o 4,5% większą w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020, podczas gdy obroty handlu internetowego zwiększyły się o 31,4%.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Mastercard otwiera globalne Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju

Firma Mastercard poinformowała o otwarciu swojego Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju, które zajmie się rozwijaniem oferty produktów i rozwiązań cyfrowych przyjaznych dla środowiska. Laboratorium będzie pomagać przedsiębiorstwom i konsumentom we wprowadzaniu nowych metod produkcji, dystrybucji i zakupu produktów i usług, które mają zapewnić dobrostan ludziom i planecie w dobie intensywnej cyfryzacji globalnej gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/09

Bankowość i finanse | PŁATNOŚCI – MASTERCARD | Karta płatnicza kluczem do lojalności klienta

W erze rosnącej konkurencji fintechów i postępującej cyfryzacji, która pozwala łatwo i szybko porównywać różne oferty, utrzymanie wieloletniej relacji z klientem jest dla banków coraz ważniejszym wyzwaniem. Jednocześnie analizy wskazują, że jego utrzymanie jest 6-7 razy mniej kosztowne niż sprowadzenie nowego. Warto zatem wykorzystać kartę płatniczą jako dobre narzędzie do budowania lojalności wśród klientów.

CZYTAJ WIĘCEJ
mapa Europy, Polski,
Gospodarka

Mastercard ułatwi Polskiej Organizacji Turystycznej przyciągnięcie turystów do Polski

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej Tourism Insights. Jest to narzędzie pozwalające
na kompleksowy przegląd podróży zagranicznych turystów do Polski, począwszy od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych po powrocie ‒ informuje Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
Banki i fintechy
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Mastercard: banki i fintechy mogą łatwiej oferować w pełni cyfrowe karty płatnicze

Mastercard poinformował o rozszerzeniu platformy Engage o sieć wykwalifikowanych partnerów technologicznych, którzy są w stanie wspierać wydawców kart w szybkim wdrożeniu rozwiązań Digital First. Dzięki temu banki i fintechy mogą zapewnić swoim klientom w pełni cyfrową obsługę płatności, tj. oferować im wirtualne karty płatnicze, korzystanie z nich oraz zarządzanie nimi bez konieczności posiadania fizycznej karty w jej tradycyjnej, plastikowej formie.

CZYTAJ WIĘCEJ
open banking
Finanse osobiste

Mastercard: ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią bankuje online lub mobilnie

Mastercard opublikował wyniki trzeciej edycji badania poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. Wynika z niego, że szybko postępująca cyfryzacja życia w warunkach pandemii pociągnęła za sobą wzrost popularności bankowości elektronicznej. Jednocześnie po stronie konsumentów pojawiają się nowe oczekiwania względem dostawców usług finansowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
Datkomat Caritas
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Pierwsze datkomaty od Mastercard i Caritas staną w 10 lokalizacjach na terenie całego kraju

Do końca października Mastercard i Caritas Polska zainstalują pierwsze jedenaście datkomatów w dziesięciu różnych miejscach na terenie całego kraju. Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas w formie zbliżeniowej – kartą, telefonem lub dowolnym urządzeniem mobilnym z funkcją płatności.

CZYTAJ WIĘCEJ
turystyka, Warszawa
Gospodarka | Raporty | Samorządy

Ostatni sezon przed COVID-19: cudzoziemcy wydali w Warszawie prawie 10 mld złotych

Na zamówienie Stołecznego Biura Turystyki (SBT) Mastercard przygotował kompleksową analizę trendów zakupowych wśród osób przyjeżdzających do Warszawy z zagranicy. Analiza stanowi wkład w przygotowany przez SBT raport o turystyce w Warszawie w 2019 r. oraz posłuży do planowania dalszych działań SBT. Według analizy wydatki obcokrajowców przebywających w Warszawie wyniosły w 2019 r. 9,6 mld zł, co według SBT stanowiło istotne źródło przychodów dla miasta ‒ poinformowała Spółka.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bilet okresowy na zbliżeniowej karcie płatniczej
Finanse osobiste | Z rynku finansowego

Tego jeszcze w Polsce nie było: Mennica Polska i Mastercard wdrożyły bilet okresowy na zbliżeniowej karcie płatniczej

Pasażerowie komunikacji miejskiej w Bydgoszczy – jako pierwsi w Polsce – mogą potwierdzać uprawnienia do przejazdu autobusem lub tramwajem na podstawie biletu okresowego zbliżeniową kartą płatniczą. Dotychczas nośnikiem
i zarazem identyfikatorem tego typu biletów była wyłącznie elektroniczna karta miejska, emitowana przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

CZYTAJ WIĘCEJ
Open banking
Finanse osobiste | Technologie i innowacje

72 proc. klientów banków zainteresowanych otwartą bankowością, jakie usługi mają szansę na rynkowy sukces?

Konsumentów do otwartej bankowości przekonują wygoda, komfort i dodatkowe korzyści, jakie zapewniają tego typu usługi, wynika z badania Mastercard. Duży potencjał mają m.in. zakupy warunkowe „kup, kiedy będzie taniej”, usługa pokolizyjna w razie samochodowej stłuczki czy agregowanie w swojej bankowości internetowej i mobilnej rachunków prowadzonych w innych instytucjach.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 4