Klarna otwiera w Warszawie hub technologiczny
Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupów oparta na sztucznej inteligencji, ogłosiła uruchomienie nowego centrum technologicznego w Warszawie.
Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupów oparta na sztucznej inteligencji, ogłosiła uruchomienie nowego centrum technologicznego w Warszawie.
Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, ogłasza nowy etap swojej działalności. Firma, znana dotąd z usług „kup teraz, zapłać później”, rozwija się w kierunku kompleksowej platformy zakupowej z możliwością promocji marek, poinformowała Firma.
Klarna rozpoczyna współpracę z operatorem płatności internetowych PayU. Rozwiązania finansowe szwedzkiej firmy, BNPL, dostępne będą na początek dla wybranej grupy sklepów. Początkowo partnerstwo między fintechami obejmie polski rynek, w dalszej perspektywie planowane jest rozszerzenie współpracy na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej, poinformowali Partnerzy,
Jestem bardzo dumny, że udało nam się wyjść na plus, z rentownym miesiącem w drugim kwartale 2023 roku – osiągnęliśmy to szybciej, niż zakładaliśmy. Dzisiejsze wyniki zdecydowanie obalają błędne przekonania dotyczące modelu biznesowego Klarny,dowodząc, że jest on niezwykle elastyczny i trwały, gdyż opiera się na wspieraniu klientów w podejmowaniu zdrowych decyzji finansowych” komentuje najnowsze wyniki finansowe spółki Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.
Wraz z obecnym postępem technologicznym i zmieniającymi się preferencjami konsumentów, branża detaliczna w ostatnim czasie przechodzi znaczące zmiany. W perspektywie kolejnych lat, narzędzia AI (Artificial Intelligence), rozszerzona rzeczywistość czy roboty mają duże szanse na zdominowanie krajobrazu sklepów stacjonarnych i internetowych. Nowy raport „The Future of Retail” opublikowany przez Klarnę ujawnia, jakie zmiany muszą wprowadzić sprzedawcy detaliczni, aby zdobyć lojalnych klientów w przyszłości.
Partnerstwo szwedzkiego fintechu Klarna z Legią Warszawa, najbardziej utytułowanym klubem piłkarskim, wchodzi właśnie na nowy poziom. Klarna będzie wspierać drużynę Legia Ladies jako sponsor główny.
Klarna działa w Polsce od roku. W tym czasie fintech obsłużył 1 mln klientów i nawiązał współpracę z 4 tys. sklepów internetowych.
ABOUT YOU rozszerza możliwości płatnicze o przyjazne dla użytkowników rozwiązania finansowe Klarny w Polsce. Od teraz ABOUT YOU oferuje klientom w Polsce opcję płatności „Kup teraz, zapłać za 30 dni”. Wkrótce dostępna będzie również opcja „Zapłać teraz”, umożliwiająca natychmiastową płatność za zakupy.
Opcje płatności Klarny będą dostępne dla klientów LPP w wybranych krajach europejskich, w tym w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Do polskiego zespołu Klarny, dołączył Łukasz Dwulit. Będzie odpowiadał za rozwój firmy w Polsce, jednym z kluczowych rynków w Europie, czytamy w komunikacie Firmy.
Fintech Klarna oficjalnie uruchomił w środę w Polsce opcję „Zapłać za 30 dni”. Pierwszym partnerem Klarny w Polsce jest H&M.