Autor: Bank.pl

Klocki z napisem bank i symbolami różnych usług bankowych
Cyberbezpieczeństwo

W banku już nie tylko zarejestrujesz firmę i kupisz bilet, szeroki wachlarz usług dodanych staje się rynkowym wyróżnikiem

COVID-19 zmienił bankowość i znacząco przyśpieszył rozwój kanałów cyfrowych. Przeciętny klient indywidualny oczekuje większej liczby usług dodanych w bankowej ofercie. Jak wynika z raportu Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution?, banki w Polsce konsekwentnie stawiają na rozwój usług pozabankowych, czyli tzw. usług beyond banking, w tym także tych o charakterze komercyjnym.

Ercin Eksin, współzałożyciel fintechu Lidya.
Firma

Fintechy też chcą finansować MSP

Jedną z form wsparcia dla firm borykających się z wyzwaniami w trakcie kryzysu są kredyty bankowe. Jednak banki coraz bardziej zaostrzają kryteria, zatwierdzając mniej wniosków kredytowych, które mają przy okazji dłuższy czas oczekiwania na rozpatrzenie i udzielenie wsparcia klientom. Tylko w trzecim kwartale 2020 roku ankietowane banki zaostrzyły kryteria kredytowe wobec małych i średnich przedsiębiorstw odpowiednio o 96% i 82% ‒ podkreśla Ercin Eksin, współzałożyciel fintechu Lidya.

cukier, podatek, napoje
Z rynku finansowego

Podatek cukrowy to wzrost cen napojów i ograniczenie inwestycji w branży

Zgodnie z ustawą z dnia 14 lutego 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów, z dniem 1 stycznia 2021 r. w Polsce wejdzie w życie tzw. podatek cukrowy. Będą nim objęte napoje słodzone. Zgodnie z zapowiedziami rządu podatek ma charakter prozdrowotny i jego celem jest obniżenie spożycia cukru w Polsce na mieszkańca. Przedmiotem poniższej analizy jest ocena wpływu tego podatku na inflację CPI oraz sektor rolno-spożywczy, w szczególności producentów napojów ‒ piszą w komentarzu analitycy Credit Agricole.

Bank Pocztowy
Z rynku finansowego

Telekonto: Bank Pocztowy wprowadza nowe usługi zdalne

Bank Pocztowy dla klientów posiadających dostęp do bankowości internetowej Pocztowy24 uruchomił generowanie za jej pośrednictwem hasła do telefonicznej obsługi swojego rachunku, podał bank. Dzięki usłudze „Telekonto”, korzystając z technologii IVR, można m.in. sprawdzić stan konta i historię operacji, zrobić przelew do zaufanego odbiorcy, a także zmienić lub odblokować hasło do bankowości internetowej, podano także.

STRONA 880 Z 1766