Autor: Marcin Złoch

0008
Artykuły

Po międzynarodowych cyberatakach PIU przypomina o polisach

Liczba wykrytych cyberataków w firmach w 2016 r. wzrosła na świecie o 38%, a w Polsce aż o 46% wynika z danych PwC. W Stanach Zjednoczonych w tym samym roku straty wynikające z cyberataków oszacowano na sumę 17,36 mln dolarów informuje Ponemon Institute. Największe koszty związane z cyberatakami dotykają sektor finansowy (16,53 mln dolarów – średni roczny koszt), energetyczny (14,80 mln dolarów) i technologiczny (11,04 mln dolarów).

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Kobiety częściej decydują się na udział w programach lojalnościowych

Kobiety częściej decydują się na udział w programach lojalnościowych niż mężczyźni. W sumie 80 proc. Polek jest członkiem programu lojalnościowego, przy czym największy odsetek stanowią kobiety w średnim wieku. Dla porównania 70 proc. Polaków zbiera punkty lub posiada kartę stałego klienta. Suma kobiet biorących udział w programach lojalnościowych we wszystkich sześciu ankietowanych krajach wynosi 77 proc. w stosunku do 65 proc. mężczyzn.

CZYTAJ WIĘCEJ
0002
Artykuły

70 proc. zakupów w e-sklepach opłaciliśmy przez internet

38 proc. transakcji w polskich e-sklepach odbyło się poprzez systemy płatności online – tak wynika z raportu firmy Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych. Płatności online to najwygodniejsza i najpopularniejsza metoda płatności, która w dodatku jest księgowana automatycznie i przyspiesza wysyłkę produktu. W przypadku 31 proc. zamówień kupujący zdecydowali się na samodzielne wykonanie przelewu. Często zdarza się, że to jedyna dostępna forma płatności lub jedna z bezpłatnych metod. Kolejne 31 proc. transakcji zostało opłaconych gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki za pobraniem (21 proc.) lub w stacjonarnym punkcie odbioru (10 proc.).

CZYTAJ WIĘCEJ
0001
Artykuły

Najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych w sieci

Według badania preferencji konsumenckich internautów Barometr E-shopper przeprowadzonego przez DPDgroup, najpopularniejszymi artykułami kupowanymi online w Europie są odzież (48 proc.), książki (43 proc.) i obuwie (40 proc.). Kategorią o największym potencjale wzrostu są artykuły dekoracji wnętrz. Raport Barometr E-shopper pokazuje, że europejscy konsumenci realizują przez internet już 20% zakupów ubrań, a deklarowana średnia kwota ostatniego zakupu na tę kategorię produktów wynosi 65 euro. Pozostałe miejsca zajmują następujące typy produktów: RTV i kosmetyki – po 35 proc., DVD, CD, gry wideo – 28 proc. i zabawki 23 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

E-zakupy najczęściej robią mężczyźni

Z badań wykonanych przez home.pl wynika, że najczęściej zakupy w sieci robią mężczyźni od 33 do 49 roku życia (42 proc. wskazań), oraz w przedziale 36-49 lat (37 proc.). Trochę rzadziej kobiety, ale zazwyczaj w tym samym wieku co wymienieni wcześniej mężczyźni (odpowiednio 35 i 33 proc. wskazań). A jaka grupowa wiekowa kupuje najrzadziej? Kobiety (11 proc. wskazań) i mężczyźni (16 proc.) po 50 roku życia.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/03

Raport Specjalny Horyzonty Bankowości 2017: Ciemna strona internetu rzeczy

Nieprzemyślane zachłyśnięcie się możliwościami IoT może mieć opłakane skutki. O czyhających zagrożeniach wspomina nawet popkultura. W grze Watch Dogs, wydanej w 2014 r. przez studio Ubisoft, możemy wcielić się w hakera, który za pomocą smartfonu potrafi zablokować przejazd przez most, odciąć całą dzielnicę od prądu, a nawet pozbawić kogoś życia, rozregulowując jego rozrusznik serca.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2017/02

Raport Specjalny. Zarządzanie Wierzytelnościami: Zarządzanie wierzytelnościami dojrzewa

Współpraca podmiotów zajmujących się wierzytelnościami z sektorem bankowym jest zasadniczą sprawą dla rozwoju rynku. W najbliższym czasie będzie się ona zacieśniać, a banki w swojej działalności będą wykorzystywały wyspecjalizowane podmioty windykacyjne – przekonuje Piotr Badowski, prezes zarządu Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami, w rozmowie z Marcinem Złochem.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 8 Z 11