Autor: Asseco

BANK 2021/02

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Asseco Poland | Bank w erze cyfrowej poszukuje synergii

Wspólna Platforma Informatyczna, będąca implementacją Asseco BooX dedykowaną dla banków spółdzielczych, to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które zawiera wszystko, czego potrzebuje nowoczesna instytucja finansowa. Celem wdrożenia WPI jest osiągnięcie efektu synergii dla banków spółdzielczych, tak aby uprościć obsługę klientów, zwiększając jednocześnie jakość oraz konkurencyjność oferowanych im usług i produktów.

Piotr Mazur, Dyrektor Pionu Komunikacji Masowej w Asseco.
Komentarze ekspertów

Paperless i cyfrowa komunikacja z klientem wyznaczą trendy rozwoju firm w 2021 roku

W 2020 roku cyfryzacja była odmieniana przez wszystkie przypadki. Wiele organizacji właśnie w tym okresie zdecydowało się na nowe systemy, procesy czy też zmiany w dotychczasowym prowadzeniu firmy, które umożliwiały im nieprzerwane działanie, a do tej pory były odkładane na później. Jednym z elementów digitalizacji jest paperless, czyli odchodzenie od dokumentów papierowych na rzecz ich elektronicznych odpowiedników. Faktury, umowy, wyciągi oraz inne dokumenty, które firmy codziennie wymieniają ze swoimi klientami to tony papieru, którego wykorzystanie można znacząco ograniczyć z korzyścią dla obu stron. Oto trendy, które zdaniem Piotra Mazura, Dyrektora Pionu Komunikacji Masowej w Asseco, wpłyną w 2021 roku na cyfrową komunikację z klientem.

Raport „Trusted Economy w nowej rzeczywistości. Ograniczanie ryzyka związanego z szybką cyfryzacją”,
Artykuły

Pandemia COVID-19: projekty wdrażające pracę zdalną zrealizowało 56 proc. firm

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy pandemia COVID-19 gwałtownie przyspieszyła procesy cyfryzacji w firmach. Większość przedsiębiorstw skupiła się przede wszystkim na umożliwieniu swoim zespołom telepracy i przeniesieniu procesów wewnętrznych do świata on-line. Rzadziej realizowano projekty związane z obsługą klienta i sprzedaży. Dziś podstawowym narzędziem ułatwiającym zdalne prowadzenie biznesu jest podpis elektroniczny, najczęściej, bo aż przez 63 proc. firm wykorzystywany przy okazji rocznych sprawozdań finansowych – wynika z raportu „Trusted Economy w nowej rzeczywistości. Ograniczanie ryzyka związanego z szybką cyfryzacją”, przygotowanego przez kancelarię prawną Deloitte Legal wspólnie z Obserwatorium.biz i Asseco Data Systems, którego premiera odbyła się podczas Europejskiego Forum Podpisu Elektronicznego i Usług Zaufania.

BANK 2020/07

Narzędzie, które daje odpowiedź na wszystkie potrzeby klienta

Na polskim rynku finansowym doświadczamy obecnie wyjątkowej hiperkonkurencji. To dobra sytuacja dla klienta, ale oznacza konieczność ciągłego zwiększania przewagi konkurencyjnej. Zarówno banki, jak i finansowe start-upy, aby zawalczyć o klienta, potrzebują innowacji, a tym samym odpowiedniego zaplecza technologicznego. Nowe modele biznesowe stawiają nowe wymogi branży IT. O Asseco BooX (Bank Out Of The Box), uniwersalnej platformie usług finansowych rozmawiamy z Tomaszem Blicharzem, BooX Product Marketerem w Asseco Poland.

Andrzej Nowakowski
BANK 2020/01

Jak będzie wyglądać bankowość spółdzielcza w2020 roku?

Duża dynamika zmian regulacyjnych, rosnące oczekiwania klientów, potrzeba wzrostu efektywności przy jednoczesnej redukcji kosztów, a także nieustająca konkurencja ze strony banków komercyjnych – to wyzwania, z jakimi będą się mierzyć banki spółdzielcze. O tym, co czeka je w 2020 roku oraz w jaki sposób mogą one w pełni wykorzystać swój potencjał mówi Andrzej Nowakowski, Dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych w Asseco Poland.

BANK 2019/12

Raport Specjalny. Zapobieganie praniu pieniędzy. Asseco Poland: Jak uniknąć kar w obszarze AML?

Ustawa AML wprowadziła szereg nowych zapisów i wymogów, których spełnienie wciąż jeszcze jest wyzwaniem dla wielu instytucji obowiązanych. Tylko w 2018 r. Główny Inspektor Informacji Finansowej (GIIF) przeprowadził 49 postępowań administracyjnych w sprawie kar pieniężnych za nieprzestrzeganie jej zapisów. O tym, w jaki sposób spełnić wymogi regulatora i tym samym uniknąć sankcji oraz kar administracyjnych, mówi Edyta Zdziarska, konsultant biznesowy, Asseco Poland.

Marta Mróz-Sipiora
BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – Asseco Poland: Inteligentny i otwarty – bank 2025

Cyfryzacja sektora bankowego postępuje coraz szybciej, a wykorzystywana do tego technologia jest coraz bardziej zaawansowana. Jaka zatem będzie bankowość 2025? Czy współpraca z fintechami będzie szansą dla banków? W jaki sposób sztuczna inteligencja wpłynie na działalność placówek bankowych i rolę doradcy? Na te oraz inne pytania odpowiada Marta Mróz-Sipiora, Product Manager w Asseco Poland.

BANK 2019/07

Raport Specjalny. Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej. Asseco Poland SA: CUI.Ubezpieczenia impulsem do rozwoju branży bancassurance

Rynek bancassurance potrzebuje bodźca do długofalowego wzrostu. Oznacza to konieczność poprawy dwóch obszarów – wzmocnienia współpracy na linii bank-ubezpieczyciel oraz większej koncentracji na doświadczeniu klienta. Jak zatem osiągnąć ten cel i zapewnić lepszą sprzedaż usług ubezpieczeniowych w bankach spółdzielczych? Jak budować atrakcyjną ofertę, która jednocześnie pozwoli odpowiadać na nadchodzące wyzwania oraz cyfrowe trendy?

STRONA 4 Z 5