Praktyczne wskazówki dla banków w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi
Kinga Dudek, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Operacyjnym, w Santander Bank Polska mówiła podczas Horyzontów Bankowości 2022 o zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi.
Kinga Dudek, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Operacyjnym, w Santander Bank Polska mówiła podczas Horyzontów Bankowości 2022 o zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi.
Giorgio Fadda, Dyrektor Departamentu Ryzyka i Bezpieczeństwa Technologicznego, Europa Ubezpieczenia ma receptę na sytuacje kryzysowe, którą przedstawił podczas konferencji Horyzonty Bankowości 2022. Zaleca wcześniejsze scenariusze, budowę odpowiedniej kultury organizacji, i dywersyfikację organizacji.
Adam Wnorowski, Senior Account Excutive, Equinix podczas konferencji Horyzonty Bankowości 2022 podkreślał konieczność zabezpieczenia przez banki tzw. „złotych danych”
Robert Kazanecki, ekspert ds. zarządzania ryzykiem IT i bezpieczeństwa IT, mBank mówił o wpływie wojny w Ukrainie na ciągłość działania sektora bankowego w Polsce podczas konferencji Horyzonty Bankowości 2022.
3/4 polskich firm korzysta z podpisu elektronicznego – wynika z raportu Asseco pt. „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie”. Zakres wykorzystania podpisu wzrósł 45 proc. w wyniku pandemii Covid-19. Jednocześnie tylko 16 proc. przedsiębiorców korzysta z platform zarządzania dokumentami elektronicznymi i jedynie 3% z elektronicznej identyfikacji tożsamości. Tak duża dysproporcja w wykorzystaniu narzędzi do cyfryzacji dokumentów pokazuje, że firmom nadal daleko jest do całkowitej rezygnacji z dokumentów papierowych. Dane z raportu dotyczą firm zatrudniających powyżej 100 pracowników.
Systemy IT, podobnie jak miasta, osiedla mieszkalne czy domy powinny mieć swoją architekturę, która pełni funkcję porządkującą. Czy porządek jest niezbędny, szczególnie w relacji do wysiłku potrzebnego na jego zaprowadzenie? Co nadaje istotności organizacyjnej poszczególnym wymiarom biznesowym i operacyjnym powstającej lub istniejącej firmy komercyjnej?
Santander Bank Polska umożliwił klientom posiadającym Santander Internet korzystanie z usługi eID, pozwalającej na zdalne potwierdzenie tożsamości, m.in. w procesie pozyskiwania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Pandemia przyspieszyła popularyzację bankowości mobilnej i internetowej. Jednak wzrost zainteresowania klientów tą formą korzystania z kont wiąże się z ciągłym udoskonalaniem aplikacji oraz systemów bezpieczeństwa przez firmy IT. O wyzwaniach stojących przed bankami spółdzielczymi, bankowości mobilnej oraz aplikacji BSGo od Asseco mówi Magdalena Urbańska, Dyrektor Linii Biznesowej BS Cloud w Asseco Poland.
Firmy i usługi już nigdy nie będą takie same. Pandemia przyspieszyła to, co musiało nadejść. Każda firma, instytucja czy organizacja, musiała podporządkować się zmianom, aby pozostać konkurencyjną. Skalę tych przemian doskonale oddają liczby. Przykładowo, w okresie od stycznia do września 2020 r., profil zaufany założyło prawie 3,5 mln Polaków, co stanowiło 42% wszystkich aktywnych profili. Fakt ten tylko przyspieszył już i tak dynamiczny proces zmian w obszarze bankowości.
Santander Leasing, przy wsparciu technologicznym Asseco, jako pierwsza na polskim rynku firma leasingowa umożliwia podpisywanie umów w postaci elektronicznej z wykorzystaniem tzw. podpisu biometrycznego. Jest to utrwalony w technologii elektronicznej odręczny znak graficzny wykonany za pomocą rysika na urządzeniu mobilnym. Wdrożone rozwiązanie to kolejny mechanizm e-podpisu, udostępniony przez Santander Leasing po wprowadzeniu w 2021 roku możliwości uzyskania przez swoich klientów podpisu kwalifikowanego SimplySign od Asseco, czytamy w komunikacie Firmy.
W ramach projektu udostępniono w procesach instytucji możliwość sprawdzania ważności oraz konserwacji podpisów i pieczęci elektronicznych złożonych przez klienta, bank, jak i stronę trzecią, poprzez wywołanie kwalifikowanej usługi walidacji, czytamy w komunikacie Asseco Data Systems.
Bank Pekao S.A. wspierany przez zespół Asseco Poland, przeprowadził z sukcesem najszybszą na polskim rynku integrację uniwersalnych banków komercyjnych. Instytucja potrzebowała zaledwie 10 miesięcy, aby przygotować się do przeniesienia danych klientów byłego Idea Banku S.A. do systemów operacyjnych Banku Pekao, które zakończyło się podczas weekendu migracyjnego 19 ‒ 22 listopada. Od tego czasu klienci Idea Banku mogą korzystać z pełnej infrastruktury i oferty Pekao, poinformowała firma Asseco.
O zaistnieniu w świadomości klienta, wyzwaniach stojących przed bankowością spółdzielczą oraz technologii, która wspiera i pozwala na rozwój, informuje
Marek Lulek, dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych w Asseco Poland.
Bank spółdzielczy to bank lokalny, który jest blisko swojego klienta. To duży atut. Nie zmienia to jednak faktu, że branża finansowa jest silnie związana z rozwojem nowych technologii, które wykorzystuje w obsłudze klienta. Czy banki spółdzielcze mają do nich dostęp? Czy dzięki rozwiązaniom chmurowym łatwiej będzie im konkurować z bankami komercyjnymi? M.in. o tym rozmawialiśmy z
Tomaszem Blicharzem
dyrektorem Działu Rozwoju i Promocji BooX w Asseco Poland.
BNP Paribas Leasing Solutions Polska przy wsparciu Asseco wprowadza kompleksowe rozwiązanie umożliwiające zdalne podpisywanie umów, czytamy w komunikacie Asseco.
Asseco i SME Banking Club opublikowały raport pt. „Sztuczna inteligencja w instytucjach finansowych. Innowacyjne platformy analizujące dane klientów sektora MŚP”, który podsumowuje obecny stan przygotowania europejskiego rynku do wdrażania technologii sztucznej inteligencji w instytucjach finansowych.
W ostatnich latach bezpieczeństwo usług chmurowych odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Banki już korzystające lub chcące przenieść swoje procesy do chmury muszą zastosować się do regulacji ściśle określonych przez Europejski Urząd Nadzoru Bankowego oraz Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. O wymaganiach stawianych przed instytucjami finansowymi i roli, jaką powinien pełnić dostawca technologiczny, mówi
Tomasz Imbiorowski
zastępca dyrektora Centrum Usług Operacyjnych w Asseco Poland.
Santander Leasing przy wsparciu Asseco wprowadza kompleksowe rozwiązanie umożliwiające elektroniczne podpisywanie umowy leasingowej. Dzięki połączeniu systemów operacyjnych spółki i aplikacji leasingowych firmy Ailleron z systemami Asseco Data Systems wprowadzono zdigitalizowany proces zawierania transakcji ograniczający się do jednego spotkania z klientem. Dzięki rozwiązaniu zminimalizowano kontakty, podniesiono bezpieczeństwo usługi oraz zaoszczędzono czas klientów, którzy teraz mogą podpisać umowę w dogodnym dla siebie czasie oraz miejscu.
Europejskie Forum Podpisu Elektronicznego i Usług Zaufania (EFPE) to największa międzynarodowa konferencja w Europie poświęcona elektronicznym usługom zaufania, w tym e-podpisowi, a także elektronicznej identyfikacji oraz bezpieczeństwu cyfrowemu – czytamy w komunikacie Asseco Data Systems S.A.
O tym jak poprawić efektywność, zapomnieć o przeszłości i zaprojektować nowe źródła dochodu mówi Tomasz Blicharz dyrektor Działu Rozwoju i Promocji BooX w Asseco Poland.