Autor: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego / PZPM

ESG

Polska i inne kraje Unii Europejskiej muszą wymienić cały tabor pojazdów ciężarowych na samochody bezemisyjne

Jak pokazuje najnowsze badanie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, obecnie po drogach UE jeździ 6,2 miliona średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, których średni wiek wynosi 13 lat. Prawie 98% z nich jest napędzanych olejem napędowym, zaledwie 2300 szt. czyli 0,04% całej floty ‒ to ciężarówki bezemisyjne. Aby do 2030 r osiągnąć docelowe poziomy emisji CO2 dla ciężkich samochodów ciężarowych, na drogi będzie musiało wjechać blisko 200 tys. nowych bezemisyjnych ciężarówek. Wymagałoby to 100-krotnego wzrostu w okresie poniżej 10 lat.

elektromobilność, ładowanie samochodu
ESG

W Polsce do miliona aut elektrycznych w 2025 roku brakuje już tylko 988 342 samochodów

Według danych z końca maja 2020 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 11 658 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku liczba rejestracji samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in wyniosła 2 662 szt.; o 53% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.; wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PSPA oraz PZPM.

samochody, koronawirus, kierowca w masce
Gospodarka

Rada ds. Przedsiębiorczości o postulatach branży motoryzacyjnej ws. odmrażania sektora

Dyskusje prowadzone na posiedzeniach Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej powołanej w maju 2019 r. mają za zadanie inicjowanie zmian w polskim systemie prawnym, które ułatwią funkcjonowanie biznesowi w Polsce i stworzą lepsze warunki do jego rozwoju. Co ważne, oprócz przedstawicieli środowiska naukowego w Radzie zasiadają także praktycy biznesu.

Jakub Faryś, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM)
Firma

Tarcza antykryzysowa. PZPM: proponowane rozwiązania niewystarczające i wykluczające z pomocy liczne podmioty

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wyraża duże zaniepokojenie treścią rządowych projektów legislacyjnych mających stanowić tarczę osłonową dla gospodarki. Proponowane rozwiązania są w naszej ocenie niewystarczające i wykluczające z pomocy liczne podmioty, niezależnie od ich wielkości. Równe traktowanie przyniesie oczekiwane efekty, a pomoc, w tym finansowa, udzielona wszystkim grupom przedsiębiorstw będzie zgodna z prawodawstwem unijnym w kontekście dozwolonej pomocy publicznej.

STRONA 2 Z 2