Autor: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego / PZPM

logo: PZPM, ZDS, PSNM, PIRE
ESG

Branża motoryzacyjna apeluje o przywrócenie dopłat do leasingu w programie Mój elektryk

Program dopłat do pojazdów bateryjnych Mój elektryk został zawieszony po trzech latach działania. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który był odpowiedzialny za realizację programu dofinansowań ogłosił, że od 1 września ’24 nie będą przyjmowane wnioski o dopłaty w ścieżce leasingowej. Powodem zawieszenia wsparcia jest wyczerpanie puli dofinansowań. Największe organizacje rynku alarmują – wstrzymanie dopłat dla leasingu odbije się na kondycji branży, czytamy w informacji prasowej PZPM.

CZYTAJ WIĘCEJ
ESG

Liczba aut z napędem elektrycznym w Polsce przekroczyła 50 tysięcy

Według danych z końca czerwca 2022 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 50 990 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Przez pierwsze sześć miesięcy 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 12 207 sztuk, tj. o 45% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).

CZYTAJ WIĘCEJ
przystanki autobusowe, 2 autobusy
Gospodarka

Rynek nowych autobusów powoli odbudowuje się po zapaści; dynamicznie przybywa autobusów używanych z importu

W styczniu 2021 roku w Polsce zarejestrowano 106 szt. fabrycznie nowych autobusów, czyli o 13 szt. więcej niż przed rokiem. Taki wzrost z początkiem roku jak najbardziej budzi nasz optymizm, jednak w porównaniu z sytuacją sprzed pandemii widać wyraźny spadek sprzedaży – to o 52 szt. mniej niż w styczniu 2020 roku i o 82 szt. mniej niż w analogicznym miesiącu 2019 roku, czytamy w komunikacie PZPM i JMK.

CZYTAJ WIĘCEJ
zielony samochód z liści na tle nieba i pola
ESG | Gospodarka

Co czwarty nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce ma napęd hybrydowy

Branża motoryzacyjna w Polsce, Europie i na świecie odpowiada na wyzwania środowiskowe i przechodzi transformację na nowe napędy – tym samym włączając się do globalnego obniżania poziomu szkodliwych emisji wynika z najnowszego raportu o niskoemisyjnej mobilności opracowanego przez PZPM, KPMG i SSW, który został zaprezentowany na sesji pt. „Infrastruktura i rozwój elektromobilności” podczas EKG w Katowicach.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty | Z rynku finansowego

Rekordowa liczba rejestracji samochodów napędzanych alternatywnie w I połowie 2021 roku

W pierwszej połowie 2021 r. w Polsce zarejestrowano 242,1 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o 34,6% więcej niż w pierwszej połowie 2020 r. Wzrost sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (+57%), samochodów ciężarowych (+96,8%), przyczep i naczep (+121,7%) oraz motocykli, których zarejestrowano o 17,3% więcej r/r. Utrzymuje się tendencja malejącej liczby rejestracji autobusów (-4%) i motorowerów (-20,2%), poinformowali KPMG i PZPM.

CZYTAJ WIĘCEJ
elektromobilność
ESG

Przedsiębiorcy kupują samochody elektryczne, ale do miliona elektryków jeszcze daleka droga

Pod koniec grudnia 2020 r. po polskich drogach jeździło 18 875 elektrycznych samochodów osobowych (ECV = BEV + PHEV). Tylko w ubiegłym roku przybyło 8 099 takich nowych samochodów. Nabywcy instytucjonalni odpowiadają za 85,4% rejestracji nowych samochodów elektrycznych w kraju. W tej grupie prym wiodą leasingodawcy, którzy zarejestrowali ponad połowę wszystkich nowych aut elektrycznych, nabytych przez firmy w 2020 r.

CZYTAJ WIĘCEJ
ESG

Polska i inne kraje Unii Europejskiej muszą wymienić cały tabor pojazdów ciężarowych na samochody bezemisyjne

Jak pokazuje najnowsze badanie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA, obecnie po drogach UE jeździ 6,2 miliona średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, których średni wiek wynosi 13 lat. Prawie 98% z nich jest napędzanych olejem napędowym, zaledwie 2300 szt. czyli 0,04% całej floty ‒ to ciężarówki bezemisyjne. Aby do 2030 r osiągnąć docelowe poziomy emisji CO2 dla ciężkich samochodów ciężarowych, na drogi będzie musiało wjechać blisko 200 tys. nowych bezemisyjnych ciężarówek. Wymagałoby to 100-krotnego wzrostu w okresie poniżej 10 lat.

CZYTAJ WIĘCEJ
elektromobilność, ładowanie samochodu
ESG

W Polsce do miliona aut elektrycznych w 2025 roku brakuje już tylko 988 342 samochodów

Według danych z końca maja 2020 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 11 658 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku liczba rejestracji samochodów całkowicie elektrycznych oraz hybryd typu plug-in wyniosła 2 662 szt.; o 53% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.; wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PSPA oraz PZPM.

CZYTAJ WIĘCEJ
samochody, koronawirus, kierowca w masce
Gospodarka

Rada ds. Przedsiębiorczości o postulatach branży motoryzacyjnej ws. odmrażania sektora

Dyskusje prowadzone na posiedzeniach Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej powołanej w maju 2019 r. mają za zadanie inicjowanie zmian w polskim systemie prawnym, które ułatwią funkcjonowanie biznesowi w Polsce i stworzą lepsze warunki do jego rozwoju. Co ważne, oprócz przedstawicieli środowiska naukowego w Radzie zasiadają także praktycy biznesu.

CZYTAJ WIĘCEJ
Jakub Faryś, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM)
Firma | Gospodarka | Komentarze ekspertów

Tarcza antykryzysowa. PZPM: proponowane rozwiązania niewystarczające i wykluczające z pomocy liczne podmioty

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wyraża duże zaniepokojenie treścią rządowych projektów legislacyjnych mających stanowić tarczę osłonową dla gospodarki. Proponowane rozwiązania są w naszej ocenie niewystarczające i wykluczające z pomocy liczne podmioty, niezależnie od ich wielkości. Równe traktowanie przyniesie oczekiwane efekty, a pomoc, w tym finansowa, udzielona wszystkim grupom przedsiębiorstw będzie zgodna z prawodawstwem unijnym w kontekście dozwolonej pomocy publicznej.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1