Autor: Bank Pocztowy SA

Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Bezgotówkowo

Klienci Banku Pocztowego dokonali 24 mln transakcji bezgotówkowych w I. połowie 2024 roku

Płatności mobilne diametralnie zmieniły sposób, w jaki konsumenci dokonują codziennych transakcji. Jak podkreśla Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego – wzrost zainteresowania tymi płatnościami wynika m.in. z ich wygody oraz powszechnej sieci akceptacji płatności zbliżeniowych na rynku usług finansowych. Tylko w pierwszej połowie 2024 roku klienci Banku Pocztowego dokonali blisko 3 mln płatności mobilnych, co pokazuje, jak szybko użytkownicy adaptują się do innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Jednak, czy komfort użytkowania idzie w parze z bezpieczeństwem? – komentarz ekspertki Banku Pocztowego.

„Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”
Cyberbezpieczeństwo

„Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” na platformie ABCsenior.com – szkolenie online

Cyberzagrożenia stają się coraz bardziej powszechne i wyrafinowane. Zapewne coraz częściej zdarza się nam odebrać podejrzany SMS lub telefon, który na pierwszy rzut oka wydawał się wiarygodny. Aby skutecznie chronić się przed cyberprzestępcami niezbędna jest wiedza na temat rodzajów i mechanizmów potencjalnych zagrożeń, podkreślają eksperci Banku Pocztowego.

wirtualne ikony e-mail
Technologie i innowacje

Bank Pocztowy gotowy na udostępnienie usługi e-Doręczenia

Bank Pocztowy przeprowadził testy nowej usługi e-Doręczenia świadczonej przez Pocztę Polską, które mają zastąpić tradycyjną papierową korespondencję wysyłaną do osób prywatnych, urzędów czy firm. Po wdrożeniu nowego rozwiązania, zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, będzie można dokonać wysyłki pisma w formie elektronicznej. Innowacja ta to efekt wchodzącego w życie od października 2024 ułatwienia dla obywateli w postaci elektronicznego adresu do e-Doręczeń. Bank Pocztowy przeprowadził testy z wykorzystaniem udostępnionego przez Pocztę Polską interfejsu API, czytamy w informacji prasowej.

baner programu Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” Banku Pocztowego
Cyberbezpieczeństwo

Bank Pocztowy proponuje cyberedukacyjny, bezpłatny program online

W kwietniu ‘24 rozpoczną się kolejne wydarzenia w programie edukacyjno-społecznym Banku Pocztowego „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Świadomość cyberzagrożeń oraz umiejętność skutecznego reagowania, są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa w Internecie. Dlatego Bank kontynuuje swoje działania z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak informuje Radosław Kazimierski, dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego w najbliższym czasie, w ramach cyklu bezpłatnych spotkań przewidziano 4 webinary oraz konferencję o tematyce bezpieczeństwa w Internecie. Partnerem programu jest Komenda Stołeczna Policji.

Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Bezgotówkowo

Liczba transakcji BLIK w Banku Pocztowym wzrosła niemal czterokrotnie w ciągu 2 lat

Prawie 10 milionów transakcji BLIK o wartości ponad 934 mln zł dokonali klienci Banku Pocztowego od IV kwartału 2020 roku. Natomiast od czasu wprowadzenia w sierpniu 2023 roku Przelewu na telefon BLIK w Banku Pocztowym, konsumenci wykonali aż 3 miliony płatności mobilnych BLIK, z czego już 18% stanowiły właśnie Przelewy na telefon. Joanna Moskalik, dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego zauważa, że liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji, takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i ten trend zostanie utrzymany, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie, przekładając się na zmianę preferencji konsumenckich, czytamy w komunikacie prasowym Banku.

Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z rekordowym zyskiem netto w 2023 roku

Bank Pocztowy w 2023 roku wypracował wynik finansowy netto w wysokości 223,8 mln zł, wyższy o 118,8 mln zł, tj. o 113,1% w porównaniu do 2022 r. Jest to najwyższy wynik w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego odnotowany w ujęciu całorocznym. Jednocześnie w 2023 roku Bank osiągnął wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r, o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych. Jeszcze w tym kwartale Bank planuje zakończyć zrealizowany z sukcesem Plan Naprawy w obszarze kapitałowym. W opinii zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach,  poinformował Bank.

Bank Pocztowy wystartował z kolejną promocją „Zawsze po drodze” w ramach Programu lojalnościowego Mastercard® Bezcenne® Chwile.
Bezgotówkowo

Bank Pocztowy promuje transakcje kartą stokenizowaną – 1600 nagród do zdobycia

Bank Pocztowy wystartował z kolejną promocją „Zawsze po drodze” w ramach Programu lojalnościowego Mastercard® Bezcenne® Chwile. Tym razem w promocji mogą wziąć udział zarówno nowi, jak i obecni Klienci z kartą zapisaną do Programu Mastercard® Bezcenne® Chwile. Warunkiem uzyskania gratyfikacji jest dokonanie 3 transakcji kartą stokenizowaną w portfelu cyfrowym. Promocja potrwa do 31 stycznia 2024 r. lub do wyczerpania puli nagród. Zdobyte w promocji punkty Klienci mogą wymienić na nagrody, takie jak m. in. vouchery na paliwo na kwotę 100 zł, nagrody rzeczowe lub zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia, poinformował Bank.

oszust w masce rozmawiający przez telefon
Edukacja finansowa

Cyberbezpieczeństwo: ponad 40% Polaków spotkało się z próbą oszustwa finansowego

Aż 42% badanych deklaruje, że spotkało się kiedyś z próbą przestępstwa finansowego, a u 7% była to próba udana. To zatrważające dane płynące z badania SW Research na zlecenie Banku Pocztowego, zrealizowanego w ramach programu „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta. W przeprowadzanym badaniu osoby powyżej 60. roku życia dużo rzadziej (31%) niż osoby powyżej 40 roku (42%) zaznaczały odpowiedź, że ich bliscy kiedykolwiek spotkali się z próbą oszustwa finansowego. Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, najczęściej wśród metod oszustwa, z którymi oni lub ich bliscy mieli do czynienia wskazywali metodę „na dopłatę do paczki” oraz metodę „na wnuczka”, poinformował Bank.

Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z najlepszymi wynikami w historii – zysk netto za I półrocze 2023 r. wyniósł 106,5 mln zł

Bank Pocztowy w pierwszym półroczu 2023 r. wypracował wynik finansowy netto na poziomie 106,5 mln złotych, w porównaniu do 49,3 mln złotych wygenerowanych w analogicznym okresie roku 2022. Jest to najwyższy wynik w historii Banku Pocztowego odnotowany po półroczu, jak również w ujęciu całorocznym. Bank uzyskał wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 51,5%, poinformował Bank

„BLIK na telefon” w Banku Pocztowym
Bezgotówkowo

BLIK na telefon 24/7 dla klientów Banku Pocztowego

Bank Pocztowy rozpoczął właśnie (8.08.2023) udostępnianie usługi Przelew na telefon BLIK. Nowa wersja aplikacji mobilnej z wyczekiwanym udogodnieniem będzie udostępniana Klientom stopniowo przez okres dwóch tygodni. Podyktowane jest to troską o zapewnienie im jak najwyższej jakości usług oraz bezawaryjnej funkcjonalności. Przelew na telefon BLIK jest usługą realizowaną przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Wcześniej Bank rozszerzył możliwość realizacji i otrzymywania przelewów natychmiastowych do trybu 24/7, dzięki czemu niezależnie od pory dnia środki z przelewu natychmiastowego trafiają do odbiorcy w ciągu kilku minut, poinformował Bank.

Jakub Słupiński, prezes zarządu Banku Pocztowego.
Z rynku finansowego

Bank Pocztowy z rekordowymi wynikami i nową strategią do 2026 roku

Nowa strategia Banku Pocztowego na lata 2023-2026 pn. „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb” oparta jest na sześciu priorytetach. Koncentruje się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i wejścia na rynek e-commerce oraz selektywnej obsłudze klientów segmentu instytucjonalnego, ze szczególnym naciskiem na mieszkalnictwo.Bank mocno stawia na bliską współpracę z Pocztą Polską, odpowiedzialną politykę ryzyka oraz dalszą modernizację technologiczną. Wysoki priorytet nadany jest także kwestiom bezpieczeństwa klientów, poinformował Bank.

STRONA 2 Z 7