Autor: Konrad Polaczek

BANK 2024/04

Raport Specjalny | Cyberbezpieczeństwo | Jasne i ciemne strony sztucznej inteligencji

Jest wykorzystywana w obszarze cyberbezpieczeństwa, m.in. ze względu na możliwość szybkiego przetwarzania dużej ilości danych w czasie rzeczywistym. Pozwala to identyfikować wzorce i anomalie w ruchu sieciowym, a w konsekwencji na bieżąco wykrywać cyberataki i zapobiegać im. Dzięki analizie danych historycznych i identyfikacji trendów sztuczna inteligencja może też pomóc w przewidywaniu potencjalnych zagrożeń i podejmowaniu działań prewencyjnych.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2023/03

Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 – Technologie | Warto poznać możliwe cyberzagrożenia

Cyberprzestępcy od niepamiętnych czasów mają na celowniku sektor finansowy. Wysoki poziom zabezpieczeń stosowanych przez banki sprawia jednak, iż do ich zasobów włamać się jest niezwykle trudno. Dlatego ofiarami oszustów padają zwykle klienci banków stanowiący najsłabsze ogniwo całego systemu, także ze względu na niewystarczającą świadomość sieciowych zagrożeń.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/08

Raport Specjalny | Polska Bezgotówkowa | Klient zapłaci gdziekolwiek się znajdzie

Mobilność stała się stylem życia – to jeden z najważniejszych trendów obecnych czasów. Dlatego aplikacja umożliwiająca wykorzystanie smartfona jako terminala płatniczego i przyjmowanie za jego pośrednictwem płatności elektronicznych to prawdziwy przełom na rynku urządzeń płatniczych. Przedsiębiorca nie musi wozić ze sobą dodatkowych urządzeń, wystarczy sprzęt, z którym i tak praktycznie się nie rozstaje.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/02

Bankowość i Finanse | Technologie | Cena postępu

Pandemia, a w ślad za nią pojawienie się zjawiska nazywanego „świat postcovidowy”, zmusiły wiele firm do przyspieszenia planów dotyczących transformacji cyfrowej. Choćby tylko dlatego, że praca zdalna czy hybrydowa oraz zwielokrotnione cyfrowe punkty styku IT z biznesem stały się normą. W efekcie IT w latach 2020-2021 przestało jedynie być wsparciem dla biznesu, a stało się jego istotnym filarem, niezbędnym do osiągania celów.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Technologia sprzyja rozwojowi ubezpieczeń

Dzięki technologii współpraca dostawców usług bankowych i ubezpieczeniowych umożliwia osiągnięcie synergii i przynosi korzyści konsumentom. Towarzystwo ubezpieczeniowe, wykorzystując infrastrukturę IT banku, zyskuje dostęp do bazy jego klientów bez konieczności inwestowania w rozbudowę własnych kanałów obsługi i sprzedaży. Dzięki rozwiniętej omnikanałowości banku produkty ubezpieczeniowe mogą być oferowane we wszystkich kanałach dystrybucji, dzięki czemu stają się łatwiej dostępne.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 2