Bankowość i Finanse | Młodzi klienci | Pokolenie Z może zrewolucjonizować świat finansów

Bankowość i Finanse | Młodzi klienci | Pokolenie Z może zrewolucjonizować świat finansów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Najstarsi przedstawiciele generacji Z mają obecnie około 25 lat i coraz silniej zaznaczają swoją obecność na rynku pracy. Są forpocztą zmian również na rynku konsumenckim – mają bezpośredni wpływ na to, jak będą działały instytucje przyszłości, w tym instytucje finansowe.

Generacja Z to dziś uczniowie i studenci, którzy już wkrótce przeglądać będą portfolia produktów bankowych w poszukiwaniu nie tylko odpowiedniego dla siebie konta, ale także możliwości kredytowych i inwestycyjnych. Badanie PayPal dotyczące zwyczajów pokolenia Z i milenialsów nie pozostawiają wątpliwości: przedstawiciele obu grup uwielbiają świat online. Robią tam zakupy, słuchają muzyki, oglądają filmy, komunikują się ze znajomymi, a także szukają inspiracji zakupowych.

Młodzi ludzie są dziś dużo bardziej świadomi wartości pieniądza, niż starsi klienci, gdy byli w ich wieku. Naturalnie, nie mają jeszcze takich umiejętności zarządzania swoimi finansami, jakie nabyli ci drudzy, ale tu z pomocą przychodzi im technologia, z której umiejętnie korzystają, wyłapując praktyczne dla siebie narzędzia finansowe.

Inne jest też ich podejście w kwestii radzenia sobie z wyzwaniami dzisiejszego świata. W dobie szalejącej inflacji i obecnej koniunktury gospodarczej starsze pokolenia ograniczają swoje wydatki. Zetki, mimo że bardzo świadome sytuacji, nie traktują jej w kategoriach zagrożenia. Ich życie toczy się tu i teraz , dlatego nie rezygnują z zakupów. Zamiast tego aktywnie szukają sposobów, jak mieć więcej pieniędzy – twierdzi Sylwia Rusin, Segment Manager w Credit Agricole Banku Polska.

Młodzi są otwarci na różne, nie zawsze tradycyjne sposoby pomnażania oszczędności, interesują się inwestowaniem. Chętnie podejmują dodatkowe prace. Zarabiają też w internecie. Z badań wynika, że niemal 70% z nich zamiast wyrzucać, sprzedaje swoje ubrania, buty i nieużywane sprzęty. Oszczędności szukają również podczas samych zakupów, których ważną część stanowią promocje i rabaty.

Łatwo i wygodnie

Dla generacji Z digitalizacja życia i różnych jego aspektów, również finansowych, jest naturalna, bo innego świata nie znają. Mają inne niż wcześniejsze pokolenia oczekiwania wobec usług finansowych – oczekują większej elastyczności i wspierania realizacji potrzeb i marzeń. Liczy się tu i teraz. Od banków oczekują otwartości, partnerstwa i przejrzystości. Preferują łatwe i wygodne rozwiązania, dlatego istotny jest dla nich dostęp do bankowości ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK