Aplikacja SGB Mobile z funkcją zarządzania kartami w e-portfelach już dostępna
SGB Mobile to bezpieczna i funkcjonalna aplikacja mobilna, z założenia jedna we wszystkich bankach spółdzielczych SGB.
Co więcej, SGB Mobile posiada funkcje, których nie posiada żadna inna aplikacja bankowa w Polsce.
SGB Mobile zarządza kartami w e-portfelach
Pozwala zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych, ale oferuje również możliwość zarządzania kartami dodanymi do portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz sklepów internetowych.
– Aplikacja SGB Mobile to nowoczesna bankowość mobilna, która odpowiada na większość potrzeb rynkowych – mówi Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA.
– Klient znajdzie w niej funkcjonalności z zakresu obsługi rachunków, kart i BLIKA, a także coś, czego nie ma do tej pory nawet w bankach komercyjnych – funkcję zarządzania subskrypcjami.
To kolejny element błyskawicznego rozwoju technologicznego banków spółdzielczych SGB. Cieszę się, że nie zwolniliśmy tempa, nawet przez te kilka ostatnich, niespodziewanie trudnych miesięcy, także dla sektora bankowego – dodaje Mirosław Skiba.
Czytaj także: Uniwersalne BS API, jednolita oferta 193 banków spółdzielczych
Możliwości PSD2 wykorzystane w aplikacji
Nowa aplikacja mobilna posiada wszystkie najważniejsze funkcje z punktu widzenia klienta: praktyczny i uniwersalny interfejs, możliwość zalogowania się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, daje również możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.
– Jestem dumny z tempa i zwinnego stylu pracy, w jakim stworzyliśmy wspólny produkt zrzeszeniowy, który jako pierwszy w Polsce wykorzystuje na taką skalę możliwości PSD2 – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA.
– Uruchamiając platformę BS API, umożliwiliśmy bankom spółdzielczym SGB dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych na poziomie do tej pory nieosiągalnym dla całego sektora spółdzielczego.
SGB Mobile to bezpieczna i nowoczesna aplikacja mobilna, zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi trendami, a jednocześnie gotowa na uzupełnianie jej o kolejne elementy dostosowane do potrzeb naszych klientów – dodaje Błażej Mika.
Czytaj także: Zdalny dostęp do urzędów i firm komercyjnych dla klientów banków spółdzielczych
Blisko 2 tys. pracowników banków testowało aplikację
SGB Mobile przez kilka miesięcy była testowana przez blisko 2000 pracowników ponad 100 banków spółdzielczych SGB. Pozwoliło to podnieść jakość poszczególnych elementów aplikacji i poprawić wcześniej trudne do wychwycenia błędy.
Powstanie aplikacji to współpraca pracowników SGB-Banku SA i banków spółdzielczych SGB, a także firm współtworzących rozwiązanie – Ailleron S.A., który wytworzył aplikację mobilną wraz z back office administracyjnym i HEUTHES Sp. z o.o., który był dostawcą oprogramowania platformy BS API i firmą odpowiedzialną za integrację systemów.
W prace nad wdrożeniem aplikacji zaangażowani byli również dostawcy systemów informatycznych, którzy udostępnili swoje usługi na platformie BS API: Asseco Poland SA, Softnet sp. z o.o., Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o., I-BS.pl sp. z o.o. oraz SABA SERVICE sp. z o.o. Partnerami przy pracach nad SGB Mobile byli także Mastercard i Visa.
– Dziękujemy za zaangażowanie i ciężką pracę wszystkim osobom uczestniczącym w projekcie, zarówno z banków spółdzielczych SGB, firm zewnętrznych, jak i całemu zespołowi ludzi z SGB-Banku SA – mówi Artur Józefowski, dyrektor Biura Bankowości Mobilnej i Internetowej.
– Oczywiście fakt, że wykonaliśmy bardzo ciężką pracę w relatywnie krótkim czasie nie oznacza końca prac nad rozwojem SGB Mobile. Na bieżąco pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami w aplikacji mobilnej, które będą adresowały potrzeby naszych Klientów. Będziemy je sukcesywnie wypuszczać w ramach kolejnych wersji aplikacji – dodaje.
Już niedługo kolejne nowości
W kolejnych miesiącach funkcjonalność aplikacji SGB Mobile będzie uzupełniana o nowe usługi, realizowane poprzez platformę BS API.
Będą to między innymi Autopay – rozwiązanie umożliwiające szybsze pokonanie bramek na płatnych odcinkach dróg w Polsce, czy możliwość zdalnego zakładania rachunków poprzez selfie.
SGB-Bank SA pracuje jednocześnie nad rozwojem aplikacji w zakresie udzielania kredytów online i bezpiecznej zmiany numeru PIN.
Więcej na stronie www.sgb.pl/sgbmobile