Aplikacja Koszyk Zakupowy pokaże, w którym sklepie są najniższe ceny
Autorami aplikacji są eksperci ASM Group, autorzy raportu Badanie i Raport Koszyk Zakupowy.
Aplikacja porównuje ceny koszyków zakupowych na podstawie rzeczywistych danych, zbieranych co tydzień w 13 ogólnopolskich sieciach handlowych. Użytkownicy zyskują wgląd w aktualne ceny produktów z najpopularniejszych kategorii – od nabiału i pieczywa, po środki higieniczne i napoje. Dobór produktów oparto na badaniu preferencji zakupowych Polaków przeprowadzonym przez ASM Group.
Wyniki projektów badawczych ASM jednoznacznie pokazują, że wciąż najtańsze zakupy można zrobić w sklepach stacjonarnych. Aplikacja Koszyk Zakupowy pozwala to łatwo zweryfikować, oferując przejrzysty i wiarygodny przegląd cen w największych sieciach handlowych w Polsce.
– Od lat wspieramy największe firmy sektora FMCG i sieci handlowe, dostarczając im dane, analizy i rozwiązania wspierające decyzje biznesowe. Aplikacja Koszyk Zakupowy to przykład tego, jak nasze kompetencje mogą zostać wykorzystane również z korzyścią dla konsumentów. Chcemy mieć realny wkład w budowę ekosystemu narzędzi promujących racjonalną, świadomą konsumpcję – mówi Łukasz Stańczak, prezes zarządu ASM Group.
Darmowa aplikacja Koszyk Zakupowy jest już dostępna w sklepach App Store i Google Play.
Czytaj także: Handel – branża największych pesymistów
Narzędzie dla konsumenta oraz branży
Możliwość uruchomienia kampanii opartych na danych realnie obserwowanych zachowań zakupowych otwiera zupełnie nowy rozdział w analizie zachowań konsumentów.
– Udostępnienie aplikacji bazującej na wiarygodnych danych dostarczanych przez ASM Group to przykład, jak dane mogą zmieniać zasady gry na rynku sieci handlowych w Polsce. Naszą ambicją jest łączenie świata firm i konsumentów, oferując obu stronom wartość płynącą z rzetelnej informacji.
Chcemy, aby użytkownicy aplikacji nie tylko zyskiwali dostęp do przejrzystych porównań cen, ale także – jako aktywni uczestnicy tego ekosystemu – współtworzyli bazę jakościowych danych, z których mogą korzystać również firmy FMCG i sieci handlowe – mówi Łukasz Stańczak.
Plany rozwoju aplikacji zakładają między innymi rozwiązania oparte na AI – analizę wzorców zakupowych, czy predykcję zmian cen. Jednocześnie udostępnienie aplikacji pozwoli budować ogólnopolską społeczność użytkowników, którzy będą mogli liczyć na dodatkowe benefity (specjalne oferty handlowe dedykowane użytkownikom, zaproszenia do badań marketingowych, możliwość udziału w innych projektach).