Aktualności

grafika, IV. edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”
Edukacja finansowa

IV. Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zapisy od  1 października ‘25

Już od 1 października 2025 roku rozpoczynają się zapisy do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. W tym roku jest to już IV jej edycja, a jej tematem przewodnim, a zarazem hasłem jest: POZNAJ FINANSE – ZROZUM PAŃSTWO. Organizatorem wydarzenia jest Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Portal Finansowy BANK.pl jest patronem medialnym konkursu.

grafika, XVI Kongres EFPA Polska: Zdrowie finansowe w praktyce - 7 dobrych nawyków, które budują bezpieczeństwo i przyszłość klientów
Z rynku finansowego

XVI Kongres EFPA Polska: Zdrowie finansowe w praktyce – 7 dobrych nawyków, które budują bezpieczeństwo i przyszłość klientów

Dwa dni pełne praktycznej wiedzy, inspirujących wystąpień i premier raportów, które pomogą doradcom finansowym i specjalistom z branży skuteczniej pracować z klientami. Już 17 i 23 października 2025 r. spotkamy się na XVI Kongresie EFPA Polska w formule online i hybrydowej. Miesięcznik Finansowy BANK i Portal Finansowy BANK.pl są patronami medialnymi Kongresu.

grafika, Portfel Studenta 2025 – finanse w lepszej kondycji, choć koszty wciąż wysokie
Edukacja finansowa

Portfel Studenta 2025 grubszy, ale koszty utrzymania wciąż wysokie

Wydatki polskich studentów utrzymują się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Najwięcej kosztuje zakwaterowanie – mieszkanie, akademik czy pokój pozostaje największym obciążeniem finansowym polskiego studenta. Na szczęście inne wydatki pozostają na podobnym poziomie jak w 2024 roku. Choć koszty życia rosną, aż 41% młodych Polaków ocenia swoją sytuację finansową lepiej niż rok temu – czytamy w jubileuszowej X edycji raportu „Portfel Studenta”, przygotowanego przez Warszawski Instytut Bankowości i Związek Banków Polskich.

Fot. zenzen/stock.adobe.com
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Warto łączyć siły, by lepiej spełniać oczekiwania klientów

Początek obecnej dekady przyniósł istotne ożywienie procesów łączeniowych w polskiej bankowości spółdzielczej. Kolejne decyzje Rady Polityki Pieniężnej, istotnie podwyższające stopy procentowe, stworzyły sprzyjające otoczenie dla działalności kredytowej, umożliwiając wygenerowanie przez większość instytucji rekordowych rezultatów z podstawowej działalności.

Fot. zenzen/stock.adobe.com
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/09

Bank spółdzielczy, lojalny partner i doradca

Znajomość lokalnego rynku oraz długofalowe relacje z klientami od lat stanowią przewagę konkurencyjną banków spółdzielczych. Obecnie jednak, gdy głównym kanałem komunikacji między bankiem a klientem stają się urządzenia mobilne, a oferta konkurencyjnych instytucji finansowych jest dostępna przez 24 godziny na dobę i w dowolnym miejscu na świecie, muszą one wykazywać się znacznie większą aktywnością – zarówno w pozyskiwaniu nowych klientów, jak i w  budowaniu lojalności dotychczasowych.

Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.
Z rynku finansowego

VeloBank z własnym TFI

VeloBank kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju oraz ekspansji na rynku usług inwestycyjnych i finalizuje przejęcie 86,83% akcji Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych. Transakcja, po uzyskaniu wymaganej zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), została z sukcesem doprowadzona do końca. To ważny krok w budowaniu silnej grupy kapitałowej oraz rozwoju oferty dla klientów z segmentu private banking, czytamy w informacji prasowej banku.

Nowa strategia detaliczna Banku BPS Otwarci na ludzi
Bankowość spółdzielcza

Nowa strategia detaliczna Banku BPS: Otwarci na ludzi

Otwarci na ludzi – to nie tylko nowe hasło Banku BPS, ale przede wszystkim nowy sposób myślenia o bankowości detalicznej. W świecie, w którym coraz więcej instytucji stawia na automatyzację i bezosobową obsługę, Bank BPS wybiera inną drogę: bliskość, autentyczność i relacje. Bo nie każdy klient chce być tylko numerem w systemie. Ta zmiana ma przynieść Bankowi BPS w perspektywie najbliższych pięciu lat wzrost liczby klientów indywidualnych o 30 proc., czytamy w informacji prasowej banku.

grafika Polacy otwarci na podpis elektroniczny - wyniki badania KIR i ZBP
Technologie i innowacje

Polacy otwarci na podpis elektroniczny – wyniki badania KIR i ZBP

Podpis elektroniczny przestaje być domeną wyłącznie biznesu i administracji. Coraz częściej staje się narzędziem codziennego użytku – wygodnym, bezpiecznym i dostępnym zdalnie. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez KIR i ZBP*, rośnie nie tylko świadomość korzyści płynących z jego stosowania, ale także realna gotowość Polaków do cyfryzacji codziennych procesów, czytamy w informacji prasowej KIR.

Nowoczesne technologie w sektorze bankowości spółdzielczej: Bank Spółdzielczy w Ełku dołącza do grona instytucji korzystających z CPD SoftNet
Bankowość spółdzielcza

Bank Spółdzielczy w Ełku będzie korzystał z rozwiązań chmurowych CPD SoftNet

W dynamicznie zmieniającym się środowisku finansowym, technologia odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa, efektywności i konkurencyjności banków. W tym kontekście istotnym sygnałem jest decyzja Banku Spółdzielczego
w Ełku o dołączeniu do grona instytucji korzystających z rozwiązań chmurowych
w Centrum Przetwarzania Danych (CPD) SoftNet, stając się tym samym 80. bankiem w tym nowoczesnym środowisku IT.

STRONA 39 Z 2549