Aktualności

bank
Edukacja finansowa

Zdolność sektora bankowego do finansowania gospodarki w warunkach pandemii – podsumowanie wniosków z webinarium Programu Analityczno-Badawczego

Głównym wyzwaniem jest obecnie zapobieżenie kryzysowi kredytowemu (credit crunch), którego powstanie zahamowałoby wychodzenie z zapaści gospodarczej. Z tego względu konieczne jest zapewnienie ciągłości finansowania bankowego, pisze Agnieszka Nierodka, Główny Specjalista ds. Badań i Analiz w Związku Banków Polskich, omawiając webinarium „Zdolność sektora bankowego do finansowania gospodarki”, które odbyło się 6 sierpnia, ramach Programu Analityczno-Badawczego Warszawskiego Instytutu Bankowości.

iPKO PKO BP
Z rynku finansowego

PKO Bank Polski: nowe rozwiązania dla przedsiębiorców w iPKO biznes

PKO Bank Polski wprowadza nowe udogodnienia dla klientów biznesowych. Klienci mogą już w iPKO biznes nadawać uprawnienia do rachunków z pomocą specjalnego kreatora. Ci, którzy korzystają z usługi PKO Cash zamówią online tzw. bezpieczne koperty do deponowania gotówki we wrzutniach. Przez iPKO biznes można też zamówić karty przedpłacone. Nowe funkcje zyska usługa PKO Rachunki Wirtualne.

Placówka Santander Bank Polska
Bezgotówkowo

Santander Bank Polska: terminale płatnicze nawet na 2 lata bez abonamentu i zdalny proces dostarczenia urządzenia

Santander Bank Polska, w porozumieniu z firmą Elavon, wprowadził całkowicie zdalny proces wnioskowania o nowe terminale płatnicze. Z urządzeń można korzystać bez abonamentu nawet przez 2 lata. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie firm na terminale – ich sprzedaż w czerwcu br. wzrosła o 48% w porównaniu do czerwca do roku poprzedniego.

wakacje, koronawirus
Gospodarka

Barometr EFL, lepsze nastroje hotelarzy, restauratorów i w firmach cateringowych

Subindeks Barometru EFL na III kwartał br. dla sektora HoReCa (hotele, restauracje, firmy cateringowe) wyniósł 55,7 pkt. W porównaniu do pomiaru na II kwartał (koniec marca br.) wartość wskaźnika wzrosła niemal dwukrotnie – o 27,1 pkt. Co więcej, HoReCa ocenia swoją najbliższą przyszłość najlepiej od ponad roku – ostatnio lepszy wynik został odnotowany w II kwartale 2019 roku.

Mężczyzna trzymający telefon i rachunek
Finanse osobiste

W czasie pandemii więcej zaległych rachunków za telefon, już ponad 1,3 mld zł długów w rejestrze

Zdalna praca, zdalne kontakty, a gdyby nie telefony i internet również zdalne życie. Dawno tak nie docenialiśmy rozmów telefonicznych jak w czasie lockdownu. Czy w związku z tym firmy telekomunikacyjne mogą być pewne, że klienci zapłacą każdy rachunek? Wręcz przeciwnie – do opóźniania płatności różnego rodzaju zobowiązań uciekło się w czasie pandemii 27 proc. osób, a najwięcej z nich przełożyło na później faktury za telefon.

STRONA 1118 Z 2549