Klienci ING Business mogą korzystać z pomocy Asystenta AI opartego na GenAI

Klienci ING Business mogą korzystać z pomocy Asystenta AI opartego na GenAI
Fot. stock.adobe.com / Vadym
W ramach pilotażowego projektu ING udostępnia wybranym użytkownikom ING Business Asystenta AI opartego na technologii GenAI. To pierwsze tego typu rozwiązanie w ING. Wdrożenie dla wszystkich użytkowników ING Business jest planowane na I kwartał 2026 roku, poinformował bank.

Asystent AI ma odpowiadać na najprostsze i najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości w ING Business, wspierając klientów w szybkim uzyskiwaniu informacji bez konieczności kontaktu z konsultantem.

Jak będzie działał chatbot?

• Po zalogowaniu do systemu ING Business i uruchomieniu czatu klient połączy się z chatbotem opartym na sztucznej inteligencji.

• Dzięki GenAI chatbot rozpozna intencję pytania użytkownika i przygotuje odpowiedź.

• W razie potrzeby klient będzie mógł poprosić o połączenie ze specjalistą — w godzinach pracy obsługi klienta.

Czytaj także: Kiedy algorytm staje się doradcą klienta: agenci AI zaczynają rozumieć ludzi, dane i procesy

ING zwiększa dostępność wsparcia klientów

– Nie zwalniamy tempa w rozwoju platformy ING Business i wprowadzamy kolejne innowacyjne rozwiązania, tym razem w oparciu o AI. Bankowość cyfrowa jest dziś naturalnym sposobem zarządzania biznesem, a ułatwianie klientom firmowym korzystania z naszych usług jest jednym z głównych priorytetów banku.

Zależy nam na wzmacnianiu pozytywnych doświadczeń klientów poprzez m.in. zwiększanie dostępności wsparcia — docelowo do poziomu 24/7 — oraz automatyzację odpowiedzi na prostsze zagadnienia.

Dlatego stawiamy na proste, w pełni samoobsługowe i intuicyjne rozwiązania, takie jak Asystent AI – podkreśla Joanna Więcek, dyrektor Tribe’u Business Banking Digital Experience w ING Banku Śląskim.

Technologia GenAI zapewnia odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym

– Obserwujemy, że coraz więcej klientów biznesowych wybiera kontakt ze wsparciem banku przez czat tekstowy zamiast telefonu. Ta forma jest wygodna, bo pozwala prowadzić rozmowę asynchronicznie – w dogodnym momencie i równolegle z innymi obowiązkami. Niezmiennie kluczowe pozostają jednak szybkość i precyzja odpowiedzi.

Dlatego w Asystencie AI wykorzystaliśmy technologię GenAI, która umożliwia generowanie precyzyjnych odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym.

Widzimy duży potencjał tej technologii i będziemy konsekwentnie rozwijać Asystenta AI, poszerzając jego bazę wiedzy i nadając mu nowe umiejętności. Obecne wdrożenie to ważny krok milowy na tej drodze – dodaje Bartosz Traczyk, dyrektor Zarządzający odpowiedzialny za obszar Daily & Transaction Banking Products w ING Banku Śląskim.

Źródło: ING Bank Śląski S.A. / ING