Wirtualny doradca już wkrótce w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym

Wirtualny doradca już wkrótce w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym
Łukasz Madajczyk, Fot. P. Zalewski,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W kuluarach Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej (FTBS 2024) Łukasz Madajczyk, wiceprezes zarządu ds. wsparcia biznesu w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym mówił nam o procesie robotyzacji, który następuje w tym Banku.

Robotyzacja w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym oznacza, że czynności, które do tej pory wykonywał pracownik, będzie wykonywał za niego robot ukryty w systemie – powiedział w wywiadzie dla BANK.pl Łukasz Madajczyk, wiceprezes zarządu ds. wsparcia biznesu Kujawsko-Dobrzyńskiego Banku Spółdzielczego.

Wskazując obszary, w których będą wykorzystywane roboty – mówił:

W naszym Banku Spółdzielczym pojawił się problem z zapotrzebowaniem klientów na kredyty z dopłatami. Zajmowanie się tym zagadnieniem średnio zajmowało pracownikowi naszego Banku około 2 tygodni w miesiącu. Rolą człowieka będzie tylko weryfikacja czynności wykonanych przez robota”.

Czytaj także: Wydarzenia i Opinie | Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej | Spółdzielcy łączą tradycję z nowoczesnością

Wdrażanie AI we współpracy z bankiem zrzeszającym

Kolejnym przykładem wykorzystywania robotów w Kujawsko-Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym jest zamawianie gotówki w centrali Banku. Te czynności, jak również śledzenie notowań kursów walut i ich publikacja mogą wykonywać roboty – wskazywał nasz rozmówca.

Te czynności zostaną wykonane zdecydowanie szybciej i zawsze w założonych terminach. Robot ma tę zaletę, że nie jest człowiekiem. W tym przypadku zlecone zadania wykona w sposób automatyczny” – doprecyzował przedstawiciel  Kujawsko-Dobrzyńskiego Banku Spółdzielczego.

Jak zapewnił – w KDBS Banku proces robotyzacji jest przeprowadzany w ramach Zrzeszenia SGB.

„Uznaliśmy, że nie mamy odpowiednich kompetencji, żeby ten dosyć trudny proces wdrożenia przeprowadzić samodzielnie. W związku z tym wykorzystaliśmy naszą współpracę z bankiem Zrzeszającym” – powiedział.

Mówiąc o kolejnych obszarach wykorzystywania AI zapowiedział wprowadzenie w Banku wirtualnego doradcy.

„Prowadzimy pierwsze rozmowy z firmą, która może nam dostarczyć takie rozwiązanie” – wyjaśnił.

„Chciałbym, aby Bank Zrzeszający SGB podjął taką inicjatywę. Na razie jednak Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy rozpoczął rozmowy samodzielnie, aby uzyskać rozeznanie rynku” – podsumował Łukasz Madajczyk.

Czytaj także: Transformacja technologiczna w Zrzeszeniu SGB

Źródło: BANK.pl