Hitachi chce wejść na polski rynek ze swoimi bankomatami i recyklerami
Do tej pory Hitachi dostarczało kluczowe podzespoły do bankomatów i recyklerów swoich konkurentów w Europie Środkowo-Wschodniej.
„Ta współpraca przebiegała owocnie, banki oraz inne instytucje, które dokonywały zakupu tych komponentów były zadowolone z ich jakości. Aktualnie rozważamy bardzo poważnie wejście na polski rynek” – powiedział Leszek Modzelewski.
„Chcemy znaleźć się na rynku Europy Środkowo-Wschodniej jako dostawca recyklerów i bankomatów zgodnie z wymaganiami rynku, z odpowiednią klasą sejfu, z odpowiednimi wymaganiami dla osób o specjalnych potrzebach, zgodne z regulacjami” – dodał.
Urządzenia Hitachi w 90 krajach, głównie w Azji
Hitachi na innych rynkach jest już od wielu lat obecne ze swoimi urządzeniami do obsługi gotówki.
„Jesteśmy obecni na rynku azjatyckim od końca lat 60 -tych. Pierwszy bankomat powstał w Japonii w roku sześćdziesiątym dziewiątym kiedy to zaistniała potrzeba zapewnienia dostępu do gotówki w momencie kiedy w Japonii zdecydowano się wypłacanie wynagrodzeń w postaci przelewów na rachunki bankowe pracowników. Aby zapewnić dostęp do gotówki powstały pierwsze bankomaty” – wyjaśniał przedstawiciel Hitachi.
„Obecnie jesteśmy obecni w 90 krajach, obsługujemy 83 waluty, więc jesteśmy globalnie obecni na rynku azjatyckim, a nasze bankomaty cieszą się dość dużą popularnością na tym rynku” – podkreślił.
Wpłaty, wypłaty i przelewy z użyciem kodu QR oraz PIN
Pytany o różnice z punktu widzenia klienta pomiędzy bankomatami, do których jesteśmy już przyzwyczajeni w Polsce, a urządzeniami Hitachi Leszek Modzelewski wskazał przede wszystkim na ich wysoką, przysłowiową japońską jakość.
„Nasze bankomaty mogą funkcjonować w zależności od oczekiwań klientów. Np. jest możliwa wypłata gotówki w naszych urządzeniach przy użyciu aplikacji mobilnej i QR kodu i kodu generowanego przez aplikację mobilną. Skanując kod i podając pin który jest generowany w aplikacji mobilnej można wpłacić albo wypłacić środki, lub też zrealizować przelew do innego banku, do innego klienta. Jest to taka funkcjonalność, która w moim przekonaniu jest trochę podobna do polskiego BLIKA. Oczywiście płatności na BLIK w tych urządzeniach też możemy swobodnie realizować” – tłumaczył.
Jak tłumaczył ta funkcjonalność dodatkowo podnosi bezpieczeństwo operacji na urządzeniach Hitachi. Zwiększa także wygodę klientów, którzy nie muszą korzystać z kart plastikowych.
Na pytanie kiedy zapadnie ostateczna decyzja o wejściu firmy na polski rynek ze swoimi bankomatami i recyklerami Leszek Modzelewski odparł:
„Czekamy na spotkania z naszymi klientami, czy zaufają naszej marce na rynku polskim”.