Bank Pocztowy pierwszym bankiem w Polsce, który przeniósł swoją e-bankowość do chmury AWS

Bank Pocztowy pierwszym bankiem w Polsce, który przeniósł swoją e-bankowość do chmury AWS
Fot. stock.adobe.com /Qasim Sumbul
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pocztowy przeniósł swoją bankowość elektroniczną do chmury Amazon Web Services (AWS); liczy, że dzięki temu możliwy będzie jej szybszy rozwój - poinformował Bank Pocztowy w komunikacie prasowym.

Jak podano, AWS jest najbardziej powszechnie stosowaną chmurą obliczeniową na świecie. W ocenie Banku daje ona dostęp do gotowych do wykorzystania usług, co pozwala na szybszy rozwój opartych na niej rozwiązań i umożliwia wysoki poziom automatyzacji w IT.

Dodano, że Bank Pocztowy jest pierwszym bankiem w Polsce, który przeniósł swoją bankowość elektroniczną do chmury AWS.

Czytaj także: Bank Pocztowy z rekordowym zyskiem netto w 2023 roku

Nowe technologie w strategii Banku Pocztowego

„Wykorzystanie chmury obliczeniowej to jeden z elementów przyjętej przez Bank Pocztowy strategii w obszarze technologii informacyjnych. Nie tak dawno Bank wdrożył nowy system CRM, którego pierwszy etap został ukończony w rekordowe 4 miesiące – było to możliwe m.in. dzięki postawieniu na rozwiązanie oparte na chmurze obliczeniowej.

Przeniesienie bankowości elektronicznej do chmury również pozwoli nam sprawniej udostępniać nowe funkcjonalności. Otwiera nam drzwi do wykorzystania chociażby nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.

Warto zauważyć, że jesteśmy pierwszym polskim bankiem, który przeniósł bankowość elektroniczną do chmury AWS” – powiedział dyrektor Biura Zarządzania IT w Banku Pocztowym Jacek Presz, cytowany w komunikacie.

„Korzystając z AWS, banki mogą m.in. w pełni bezpiecznie korzystać z innowacyjnych technologii, takich jak generatywna sztuczna inteligencja.

Nasze usługi AI zostały zaprojektowane z uwzględnieniem rygorystycznych wymagań dotyczących prywatności, bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem dla sektora finansowego, co pozwala na ulepszanie obsługi klienta, automatyzacji procesów czy analizy danych” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor generalny sektora AWS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Tomasz Olejnik.

Czytaj także: GenAI i bezpieczeństwo w chmurze obliczeniowej

Bank Pocztowy buduje market cyfrowy 2.0 w chmurze AWS

Ponadto poinformowano, że przenosząc bankowość elektroniczną do chmury, Bank Pocztowy buduje centrum kompetencji w zakresie nowych technologii.

„Wykorzystanie chmury publicznej w Banku to przede wszystkim zmiana kultury organizacji, która pozwala sprawniej osiągać cele biznesowe.

Migracja bankowości elektronicznej do AWS umożliwia dostęp do najnowszych technologii” – powiedział cytowany w komunikacie Maciej Cetler, prezes Tameshi, kluczowego partnera Banku wspierającego migrację.

Wprowadzenie bankowości elektronicznej w chmurze to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale także wyzwanie z perspektywy bezpieczeństwa i zgodności regulacyjnej.

– Taki projekt wymaga zapewnienia, że rozwiązania są odporne na zagrożenia cybernetyczne. Każdy krok w kierunku cyfryzacji niesie ze sobą ryzyko ataków. Dlatego kluczowe jest, aby środowisko chmurowe było odpowiednio zaprojektowane i zabezpieczone.

Bank musi przy tym spełnić rygorystyczne wymagania narzucane m.in. przez Komisję Nadzoru Finansowego. Zapewnienie zgodności z regulacjami w przedsięwzięciu zakładającym wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych ma znaczenie szczególne, bo definiuje ramy dla odpowiedzialnego stosowania innowacji – stwierdził Krzysztof Swaczyński z SEQRED, partnera Banku w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa usług chmurowych.

Wskazano, że aktualnie Bank Pocztowy pracuje m.in. nad rozwojem swojego marketu cyfrowego 2.0 już w chmurze AWS. Pozwoli to na udostępnienie sprzedaży online w bankowości elektronicznej i mobilnej większej liczby produktów w znacznie krótszym czasie.

Czytaj także: Bank bez chmury nie istnieje

Źródło: PAP BIZNES, ISBnews, Bank Pocztowy SA