Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – NATEK | Kluczem jest modernizacja
Grzegorz Jeżewski
NATEK VMware/Citrix Infrastructure Engineer
Iskra Rizovska
NATEK Senior Linux Engineer
Jednakże ogromne systemy legacy w bankach często stanowią poważne wyzwanie na drodze do transformacji cyfrowej. Obsługa tych systemów staje się trudniejsza i kosztowniejsza ze względu na malejącą grupę ekspertów posiadających wiedzę techniczną niezbędną do wspierania systemów opracowanych dla poprzedniej epoki. Co więcej, dzisiejsze talenty technologiczne wolą pracować z najnowszymi technologiami, co utrudnia bankom przyciągnięcie ekspertów niezbędnych do operowania w dobie cyfryzacji.
Z pomocą przychodzi współpraca z firmami outsourcingowymi specjalizującymi się w innowacjach. Ich gotowe zespoły specjalistów, które będą rozwijać automatyzację procesów znacząco skrócą czas potrzebny na budowę środowiska IT, a także będą odpowiedzią na problem niedoboru specjalistów. Łącząc siły, banki mogą wykorzystać ich wiedzę, zasoby i doświadczenie w celu wydajnej i skutecznej modernizacji swojej infrastruktury. Ta współpraca nie tylko zapewnia doskonałość operacyjną, ale także pozwala branży rozwijać się w szybko zmieniającym się krajobrazie cyfrowym, gdzie elastyczność i innowacyjność są krytycznymi czynnikami sukcesu.
Wyzwania, koszty i ryzyko związane z obsługą systemów legacy będą się zwiększać, im dłużej firmy będą zwlekać. Waga takich decyzji jest ogromna, ale przyciągną one klientów i odblokują nowe źródła przychodów, więc znalezienie zaufanego partnera w tej podróży jest pierwszym krokiem do celu.