naturoBank: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej zmienił nazwę i przechodzi rebranding
Zmiana nazwy i logo są podyktowane chęcią rozwoju i rozszerzenia bazy klientów.
– Uaktualniamy nasz wizerunek, dopasowując go do wartości, które są nam bliskie od lat, a które wyróżniają nas na tle innych banków. Wizerunek, który stworzyliśmy, jest adekwatny do obecnych czasów i uniwersalny dla różnychpokoleń. Znamy naszych klientów, dlatego w taki sposób tworzymy ofertę, by elastycznie dopasowywać ją do ich potrzeb.
Większość naszych działań w ciągu ostatnich kilku lat miała na celu doprowadzenie nas do miejsca, w którym dziś się znajdujemy. Nie mamy na myśli jedynie zmiany nazwy oraz logo banku, co oczywiście jest najbardziej zauważalne, ale zmian szeroko rozumianych, które sukcesywnie wprowadzaliśmy od czasu, kiedy objąłem funkcję prezesa zarządu. Wszystko po to, aby zgodnie z naszą strategią, stale dążyć do rozwoju.
Nasze hasło przewodnie ma odmieniony rdzeń – nowoczesność to kierunek, w którym zmierzamy, wychodząc z ofertą do naszych klientów – mówi Paweł Kowalski, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego Ziemi Piotrkowskiej / naturoBanku.
Czytaj także: Konwent na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości Spółdzielczej: jak zagospodarować wysokie zyski banków lokalnych?
Logo i wartości naturoBanku
Nowe logo to symbol współczesnych czasów. Zieleń jest kolorem natury, a granat kojarzy się z bezpieczeństwem i finansami. Kształt sygnetu przedstawia drzewo w symbolicznej i nowoczesnej formie. Takie oznakowanie oraz ekologiczne akcenty będą wprowadzane również w placówkach bankowych. W kwestii rebrandingu Bank zdecydował się na współpracę z profesjonalną agencją marketingową z Poznania: Hands grupa reklamowa.
Naturalnie nowoczesny
Hasłem, które przyświeca zmianie, jest naturalnie nowoczesny. Ma ono podkreślać połączenie z naturą i tradycją oraz chęć tworzenia oferty dla lokalnej społeczności i budowania z nią więzi. Ponadto, wyraża także dążenie do promocji nowoczesnych rozwiązań, dopasowanych do zmian rynkowych oraz wspierających działania proekologiczne.
naturoBank jest bankiem pokoleniowym. Zna i spełnia potrzeby stałych klientów, zapewnia stabilność i pewność usług, ale jednocześnie posiada wizerunek oraz ofertę skierowaną dla młodszych grup odbiorców.
Czytaj także: Nauka i Edukacja Ekonomiczna | Raport PAB-WIB | Banki spółdzielcze muszą się mocniej zintegrować
Ważne informacje dla klientów naturoBanku / BSZP
Zmienią się:
nazwa wraz z logotypem Banku na oddziałach, bankomatach, drukach, formularzach czy wizytówkach,
niektóre nazwy oraz wygląd serwisów bankowości elektronicznej i mobilnej,
materiały reklamowe i informacyjne,
strona internetowa bszp.pl zmieni się na naturobank.pl, adresy poczty internetowej (np. centrala@bszppiotrkow.sgb.pl zmieni się na centrala@naturobank.pl),
zewnętrzny wygląd placówek i elementy ich wewnętrznej aranżacji.
Pozostaną bez zmian:
umowy,
zasady kredytowania oraz produkty i usługi,
numery rachunków bankowych,
numery, hasła PIN oraz daty ważności kart,
karty z logo SGB dalej pozostaną w użytku do końca ich daty ważności,
hasła do bankowości internetowej.
Harmonogram kampanii naturoBanku
W ostatnim tygodniu stycznia 2023 roku Bank rozpoczął wysyłkę materiałów informacyjnych do stałych klientów.
Na początek lutego planowany jest rebranding zewnętrzny i wewnętrzny placówek. Od tego czasu sukcesywnie będą wdrażane pozostałe materiały. W tych działaniach naturoBank będzie się starał się wykorzystywać jak najkorzystniejsze dla środowiska rozwiązania.
– Zmiana nazwy i logo banku nie będzie oznaczała zakończenia naszych starań. Osobiście widzę to jako początek nowego rozdziału w historii naszego Banku, w którym jest miejsce na dalszy rozwój oraz unowocześnianie oferty. Wszystkie działania chcemy planować z poszanowaniem wartości i tradycji, które są dla nas ważne od lat.
Nowym i bardzo istotnym aspektem jest też troska o środowisko, które w mojej ocenie wszyscy powinniśmy zacząć wspierać – podkreśla Paweł Kowalski, prezes Zarządu Banku Spółdzielczego Ziemi Piotrkowskiej / naturoBanku.
Czytaj także: Konwent na rzecz Współpracy i Rozwoju Polskiej Bankowości Spółdzielczej 2023 – podsumowanie