Marketing efektywnościowy – debata

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.01.400x256W pierwszych dniach lutego odbyła się kolejna debata Miesięcznika Finansowego BANK. Tym razem do dyskusji zaprosiliśmy ekspertów od marketingu efektywnościowego. Zaproszenie przyjęli przedstawiciele banków, które na co dzień wykorzystują to narzędzie pozyskiwania klientów i choć jest to tylko jeden z wielu kanałów komunikacji, to jego rozwój w ostatnich latach skłonił nas do podjęcia właśnie tego tematu.

Podczas debaty nasi goście dyskutowali – wymieniając się poglądami i doświadczeniami – na temat rzeczywistej skuteczności wykorzystania marketingu efektywnościowego w procesie pozyskiwania nowych klientów. Mówili o korzyściach, ale także o zagrożeniach płynących z medium, jakim jest internet. Porównywali kampanie reklamowe prowadzone w sieci z możliwościami, jakie daje telewizja.

Wiele czasu poświęcili również na rozmowę o systemach rozliczeń, które w tym przypadku do najprostszych i najłatwiejszych nie należą.

Z niezwykle ciekawej dyskusji wypłynęły dwie podstawowe konkluzje: marketing efektywnościowy będzie się rozwijał i nakłady na niego w najbliższych latach będą się zwiększać, z drugiej jednak strony bez całościowej koncepcji komunikacji z rynkiem i szerokich form pozyskiwania i obsługi klientów ta forma nie przyniesie zadowalających wyników, ponieważ sama w sobie nie jest gwarantem skuteczności. Szczegółową relację ze spotkania opublikujemy w marcowym wydaniu miesięcznika BANK.

Partnerem debaty była Grupa eBroker, lider branży finansów i biznesu w internecie, wydawca portali informacyjnych, serwisów doradczych i opiniotwórczych, porównywarek i blogów finansowych.