FM Bank wdrożył platformę otwartej komunikacji Erudion.pl
FM Bank wdrożył platformę otwartej komunikacji wewnętrznej Erudion. Jest to innowacyjne narzędzie, które usprawni przepływ informacji i wiedzy pomiędzy różnymi działami i strukturami banku.
– Komunikacja wewnątrz firmy, między zarządem, menedżerami i pracownikami, a w końcu między samymi pracownikami prowadzona jest różnymi kanałami. Dzięki platformie Erudion możemy komunikować się nie tylko w jednolity sposób, ale przede wszystkim efektywnie. To rozwiązanie wspiera proces dzielenia się wiedzą oraz daje możliwość prowadzenia szczerej, otwartej komunikacji, co jest dla nas bardzo ważne – wyjaśnia Michał Zielke, wiceprezes FM Banku PBP S.A.
Erudion jest narzędziem wspierającym prowadzenie otwartej komunikacji wewnętrznej w organizacji. Poszczególne funkcjonalności Erudiona zostały zaprojektowane w taki sposób, aby były intuicyjne i ułatwiały komunikację pomiędzy pracownikami firmy, a przede wszystkim umożliwiały efektywne dzielenie się wiedzą. Celem wdrożenia Erudiona jest zachęcenie do dialogu nie tylko w ramach struktur, w których są prowadzone poszczególne projekty, ale również pomiędzy działami. Erudion pomaga, angażuje i wspiera budowanie kultury organizacji poprzez umożliwienie wymiany informacji pomiędzy pracownikami różnych działów i ułatwienie komunikacji pracowników z menagerami i kadrą zarządzającą.
– Wierzymy, że otwarta komunikacja jest właściwym kierunkiem w budowaniu stabilnych, odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw. Projektując Erudiona mieliśmy nadzieję na to, że dzięki niemu będziemy w stanie wskazać właściwą drogę w rozwoju polskich firm. Dlatego bardzo cieszy nas fakt, że coraz więcej organizacji interesuje się tym tematem i wdraża otwartą komunikację wewnętrzną. Wdrożenie Erudiona w FM Bank jest idealnym przykładem potwierdzającym pozytywne zmiany zachodzące w biznesie – mówi Wojciech Kamiński, CTO Erudion.pl.
– FM Bank rośnie, zwiększa się liczba zatrudnionych pracowników, również w dziale sprzedaży. Dobra komunikacja wewnętrzna oraz sprawny przepływ informacji jest niezbędny w tak szybko rozwijającej się firmie. Szukaliśmy rozwiązania, które będzie dobrą alternatywą do telefonu, maili, a jednocześnie będzie bazą wiedzy – mówi Michał Zielke.
Erudion jest alternatywą dla tradycyjnego intranetu, który nie jest angażujący oraz nie oferuje dialogu, czyli informacji zwrotnej od społeczności. Platforma proponuje komunikację opartą na schematach znanych większości pracowników z portali społecznościowych. Możliwa jest komunikacja „one-to-all”, czyli pisanie na publicznej „ścianie”, ale również dyskusje w otwartych lub zamkniętych grupach. Czat pozwala również na prywatny kontakt z konkretną osobą. Nowi pracownicy docenią łatwość z jaką można wyszukać współpracowników w tak dużej organizacji oraz możliwość zapoznania się z informacjami zamieszczonymi jeszcze przed rozpoczęciem przez nich pracy.
– Wykorzystanie postów, kartek, tagów, kategorii tematycznych, grup publicznych i prywatnych oraz czatu nie tylko w aplikacji web, ale również w aplikacjach mobilnych pozwoliło na zbudowanie kompletnego i użytecznego systemu wewnętrznej komunikacji biznesowej. Erudion jest przede wszystkim narzędziem pracy, ale zastosowane w nim rozwiązania dodatkowo skutecznie wspierają budowanie kapitału ludzkiego w firmach, a musimy pamiętać, że to właśnie pracownicy są filarem każdej sprawnie działającej organizacji – dodaje Wojciech Kamiński, CTO Erudion.pl.
Erudion jest dostępny dla pracowników w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Jest to rozwiązanie działające „w chmurze”, a więc korzystać z niego można za pomocą zwykłej przeglądarki internetowej. Dedykowane aplikacje mobilne pozwalają wygonie korzystać z Erudiona na iPhonie, iPadzie oraz smartfonach z systemem Android.
FM Bank jest marką FM Banku PBP S.A. Erudion zostanie wkrótce także wdrożony w drugiej linii biznesowej instytucji, czyli Polski Banku Przedsiębiorczości.
Źródło: FM Bank