Alior Bank wdrożył innowacyjny system komunikacji wewnętrznej
Alior Bank po raz kolejny inwestuje w nowatorskie rozwiązania. Jako pierwsza firma w Polsce, wdrożył platformę wielopłaszczyznowej komunikacji ZineINC™. To innowacyjne narzędzie jest wykorzystywane w komunikacji wewnętrznej banku, zapewniając pracownikom stały dostęp do informacji w dowolnym miejscu i czasie.
ZineINC™ jest platformą wielokierunkowej komunikacji, która umożliwia wymianę informacji pomiędzy pracownikami banku. Dzięki zastosowaniu funkcji znanych z mediów społecznościowych, pracownicy banku mogą aktywnie korzystać z kanałów tematycznych poprzez śledzenie pojawiających się w nich informacji, dodawanie komentarzy, prowadzenie dyskusji, czy też udział w konkursach. Mają również możliwość współuczestniczenia w tworzeniu poszczególnych kanałów i pełnienia funkcji ich redaktorów.
Alior Bank jest dynamicznie rozwijającą się organizacją, która zatrudnia już ponad 5 tysięcy osób. Szukaliśmy narzędzia, które poprawi efektywność komunikacji pomiędzy nimi, ograniczy liczbę wiadomości wysyłanych pocztą elektroniczną, a jednocześnie pozwoli na większą integrację pomiędzy samymi pracownikami. – tłumaczy Zbigniew Płuciennik, Dyrektor Obszaru Zasobów Ludzkich w Alior Banku
W ramach platformy ZineINC™ użytkownicy mogą wymieniać się zarówno treściami korporacyjnymi, związanymi, na przykład, z nowymi produktami z oferty banku, jak również informacjami dotyczącymi indywidualnych zainteresowań lub posiadanego hobby. Co ważne, platforma umożliwia personalizację przesyłanych treści. Dzięki temu określony komunikat można zaadresować do poszczególnej grupy pracowników, np. bankierów klienta osobistego, jak również do całej organizacji.
Wymiana informacji w czasie rzeczywistym pozwoliła nam znacząco ograniczyć czas przeznaczany na komunikację wewnątrz organizacji. Zwiększamy efektywność komunikacji poprzez precyzyjny dobór odbiorców. – dodaje Zbigniew Płuciennik, Dyrektor Obszaru Zasobów Ludzkich w Alior Banku.
Treści prezentowane na platformie ujęte są w 3 główne bloki: korporacyjny (obejmuje m.in. informacje produktowe, organizacyjne), społeczny (kanały tematyczne i kluby dyskusyjne) oraz publiczny (ogólnodostępne treści, serwisy informacyjne). Obecnie funkcjonuje już 13 kanałów dedykowanych pracownikom Alior Banku, w tym m.in.:
- Alior Profit – dla szukających okazji sprzedażowych dedykowanych pracownikom Alior Banku;
- Klub menedżera – dla wszystkich pracowników, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi;
- Klub książki – dla entuzjastów dobrej lektury;
- Klub Biegacza – dla tych, których pasją jest bieganie
Możliwości tworzenia kolejnych kanałów są nieograniczone i zależą jedynie od pomysłowości pracowników i ich aktywności.
Platforma ZineINC™ działa na zasadach subskrypcji, dzięki czemu pracownicy Alior Banku mogą swobodnie zapisywać się do interesujących ich kanałów tematycznych, gdzie mają okazję dzielić się wiedzą i nowymi pomysłami oraz współpracować w wirtualnych zespołach projektowych. Dzięki funkcjom społecznościowym pracownicy mogą angażować się w redagowanie poszczególnych kanałów i współtworzenie ich treści. Zasubskrybowane kanały tworzą spersonalizowany pakiet informacji dla każdego użytkownika platformy.
Wdrożenie platformy poprzedził program pilotażowy, w którym wzięło udział około 1 400 pracowników banku. O jej atrakcyjności świadczy fakt, że aż 76% osób zaproszonych do pilotażu osób stało się jej aktywnymi użytkownikami. Z kolei liczba przesyłanych maili zmniejszyła się o ponad 38 tysięcy. Co ważne, z platformy można korzystać zarówno w pracy, jak i w domu, dzięki aplikacjom mobilnym, dostępnym na systemy iOS (iPhone + iPad) i Android (telefon + tablet) oraz stronie www.
Rezultaty programu pilotażowego platformy ZineINC™ w Alior Banku
Źródło: Alior Bank