XIII Kongres Bancassurance o efektach współpracy sektora bankowego i ubezpieczeniowego
– Samodoskonalenie w tytule obecnego Kongresu nie jest przypadkowe. Rynek wykonał ostatnio tytaniczną pracę, zarówno po stronie banków, jak i zakładów ubezpieczeń – zauważył Andrzej Maciążek.
Dodał również, że wypracowanie wspólnego stanowiska pomiędzy obydwoma częściami rynku finansowego w pełni odzwierciedla ideę współpracy, od której zależeć będzie dalszy rozwój bancassurance.
Odnosząc się do nadchodzących zmian regulacyjnych, wiceprezes PIU podkreślił, iż „w obecnej rzeczywistości jedyną pewną rzeczą jest zmiana”, a dzięki współdziałaniu rynek jest gotów, by przygotować się do nowych uwarunkowań.
– Jesteśmy tu i teraz, aby rozmawiać, dyskutować i wymieniać się opiniami – podsumował Andrzej Maciążek.
Czytaj także: Wydarzenia i Opinie | XII Kongres Bancassurance | Od rekomendacji do samoregulacji
Bancassurance – współpraca sektora ubezpieczeniowego i bankowego
– Kongres Bancassurance to szczególne wydarzenie, które stało się bardzo ważnym punktem dialogu międzysektorowego – podkreślała Agnieszka Wachnicka, wiceprezes Związku Banków Polskich.
Zwróciła też uwagę, iż jest to zarazem przykład doskonałej współpracy izb gospodarczych: ubezpieczeniowej i bankowej.
– To jest przestrzeń nie tylko do merytorycznej wymiany zdań, ale również do dyskusji, do wymiany doświadczeń czy rozmów kuluarowych – dodała wiceprezes ZBP przypominając, iż kooperacja między obydwoma środowiskami obejmuje również szereg innych działań, poczynając od opiniowania aktów prawnych aż po tworzenie wspólnych praktyk.
– Myślę, że nasze relacje mogą stanowić wzór dla innych organizacji, jak współpracować nawet wówczas, kiedy nie zawsze się ze sobą zgadzamy – zapewniła Agnieszka Wachnicka.
Najnowszym efektem owej współpracy są ogłoszone niedawno, dobre praktyki w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki.
Wiceprezes ZBP podkreśliła, iż badania ankietowe, przeprowadzone niedawno wśród dyrektorów placówek bankowych wskazują na pewien sceptycyzm przedstawicieli rynku odnośnie przydatności usług bancassurance dla klientów.
– To powinien być dla nas bardzo ważny sygnał, że musimy nieustannie działać, dbać o podnoszenie jakości usług i dostosowywanie ich do potrzeb klientów. Świat i rzeczywistość zmienia się bardzo szybko, więc również my musimy się wykazywać elastycznością. Jestem pewna, że sprostamy temu wyzwaniu – podkreśliła Agnieszka Wachnicka.
Czytaj także: Kongres Bancassurance o Rekomendacji U oraz o dobrych praktykach PIU i ZBP dotyczących produktów CPI
Partnerami merytorycznymi tegorocznego Kongresu są BIK, Europ Assistance i Sollers Consulting.