Wiemy, dlaczego warszawskie parkometry nie akceptują płatności zbliżeniowych kartami Mastercard
Sprawcą całego zamieszania nie jest jednak mróz, który od kilku dni rozgościł się w stolicy i wiele wskazuje na to, iż pozostanie tu na dłużej.
Okazuje się bowiem, iż problemy dotyczą wyłącznie osób korzystających z instrumentów płatniczych firmy Mastercard, który to operator w ostatnim czasie dokonał niezbędnych zmian w stosowanym protokole komunikacyjnym.
Nowsze urządzenia bez trudu zaakceptowały zmieniony sposób wymiany danych, stąd warszawskie parkometry, ustawione w ubiegłym roku na Ochocie i Żoliborzu, nie wykazują żadnych problemów z akceptacją płatności bezstykowej.
Niezbędna aktualizacja systemu parkomatów
Problem dotyczy najstarszych urządzeń, stosowanych m.in. w centrum stolicy, które uruchomiono jeszcze w roku 2014.
Aby zdać sobie sprawę, jak zmieniła się technologia na przestrzeni tych ośmiu lat, wystarczy uzmysłowić sobie, że w roku 2014 większość smartfonów nie dysponowała modułem NFC czy czytnikiem linii papilarnych, nowością był Android w wersji 5.0, podczas gdy dziś mamy już trzynastą odsłonę tego oprogramowania, a aparat fotograficzny w przeciętnej klasy telefonie miał zaledwie 5 megapikseli.
Trudno się zatem dziwić, że sprzęt, wprowadzany do użytku w tamtych realiach może mieć problem z dostosowaniem się do aktualnych rozwiązań, choć w tym akurat przypadku wiele wskazuje na to, że funkcjonowanie systemu uda się przywrócić bez inwestowania w kosztowne, nowe urządzenia.
Kiedy będą przywrócone płatności zbliżeniowe za parkowanie?
Według pozyskanych przez BANK.pl informacji podjęte zostały działania, by we współpracy z producentem i zarazem właścicielem parkomatów, dzierżawionych przez warszawski magistrat oraz operatorem płatności – przekonfigurować sposób komunikacji pomiędzy wbudowanym w urządzenie terminalem a bankiem.
Cała operacja zostanie przeprowadzona zdalnie, dzięki czemu jest szansa, że już niebawem znowu zapłacimy zbliżeniowo za postój w całym mieście, niezależnie od posiadanego instrumentu płatniczego.
Pieniądze z rachunków bankowych pobrano
Na razie jednak klienci, którzy próbowali wnieść opłaty w parkomatach ze zdziwieniem przekonują się, że każda ich próba zapłacenia za parkowanie skończyła się ściągnięciem pieniędzy z ich rachunku bankowego.
Jak zapewnia się na infolinii Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie niesłusznie pobrane opłaty powinny w ciągu kilku dni wrócić na rachunki bankowe klientów.