W ramach programu NaszEauto przez miesiąc wpłynęły 1322 wnioski

„Dane na dziś rano (pokazują, że) mamy 1322 wnioski – to jest tempo napływu wniosków po miesiącu, szybsze niż w Moim elektryku” – powiedział Krzysztof Bolesta.
Wartość tych wniosków wynosi ponad 39 mln zł.
Czytaj także: Apel branży leasingu i wynajmu oraz organizacji pracodawców w sprawie programu Mój elektryk 2.0
Nie tylko NaszEauto – dodatkowe programy dot. rozwoju elektromobilności
Wiceminister poinformował też o nowych programach wspierających elektromobilność:
budowy ogólnodostępnych stacji ładowania dla transportu ciężkiego głównie wzdłuż sieci TEN-T;
budowy lub rozbudowy sieci elektroenergetycznych na potrzeby ogólnodostępnych stacji ładowania dużych mocy (oba programy ruszają 31 marca)
oraz program wsparcia zakupu lub leasingu ciężarowych pojazdów zeroemisyjnych N2 i N3. Ostatni program ma ruszyć w II kwartale 2025 roku.
„Na ten miesiąc i kolejne miesiące do wydania będzie kompleksowo na wszystkie te rzeczy 6 mld zł. Robimy to, żeby podnosić jakość powietrza, bo elektryczny transport to mniej emisji szkodliwych substancji do powietrza.
A po drugie gros z tych pieniędzy pójdzie do sektora ciężkiego transportu po to, żeby pomagać polskim przewoźnikom, polskim firmom zaistnieć w niszy transportu niskoemisyjnego” – dodał Krzysztof Bolesta.
Wszystkie nowe programy mają być finansowane z Funduszu Modernizacyjnego.
Czytaj także: eService i Visa ułatwiają płacenie za ładowanie samochodów elektrycznych
1,6 mld zł z KPO na program NaszEauto
3 lutego 2025 roku ruszył nabór do programu finansowania samochodów elektrycznych NaszEauto. Maksymalna dopłata do zakupu lub leasingu e-auta wynosi 40 tys. zł.
Wcześniej MKiŚ zapowiadał, że może to być ostatni program bezpośrednich dopłat do zakupu osobowych aut elektrycznych.
Program jest zaprojektowany dla osób fizycznych i 1-osobowych działalności gospodarczych.
Jego budżet to 1,6 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), a jego realizacja wiąże się z wynegocjowaniem z KE rezygnacji z nakładania w Polsce podatku od aut spalinowych jako kamienia milowego KPO.