W oddziałach Alior Banku obsługa klienta na iPadach

W oddziałach Alior Banku obsługa klienta na iPadach
Alior Bank - Oddział w Gdańsku (fot. Alior Bank)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dzięki tabletom bankierzy będą mogli obsługiwać klientów indywidualnych zarówno w oddziale Alior Banku, jak i poza nim. Urządzenie pozwoli otworzyć rachunek osobisty i oszczędnościowy, zaktualizować dane czy wystąpić o wydanie karty płatniczej. Bank pracuje nad udostępnieniem usługi również dla klientów biznesowych.

Alior Bank, w ramach zapowiadanej dalszej cyfryzacji oddziałów, wprowadza do oddziałów własnych obsługę za pomocą tabletów iPad. Rozwiązanie to sprawdziło się na początku roku w punktach pomocy, gdy na potrzeby otwierania rachunków dla obywateli Ukrainy pilotażowo wykorzystano do ich obsługi urządzenia marki Apple. W ten sposób bank pozyskał ponad 5 tys. nowych rachunków bankowych.

Czytaj także: Alior Bank: klienci załatwią szybciej swoje sprawy dzięki mojeID od KIR >>>

– Tabletyzacja jest kluczowym etapem dalszej transformacji cyfrowej oddziałów Alior Banku, a iPady stanowią obecnie standard wyposażenia bankierów w placówkach w nowym formacie. Dzięki nim obsługę klienta można realizować również poza oddziałem. Co istotne, to rozwiązanie wspiera również dążenia banku do ograniczenia druku dokumentów. Wszystkie podpisy klienci składają za pośrednictwem tabletu, a dokumentacja wysyłana jest na adres e-mail klienta – tłumaczy Marcin Nowakowski, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Klienta Indywidualnego Alior Banku.

Pełna, nietransakcyjna, obsługa klientów indywidualnych

Celem wdrożonego przez Alior Bank rozwiązania jest pełna, nietransakcyjna, obsługa klientów indywidualnych. Pozwala ona na otwarcie i modyfikację kartoteki wraz ze skanem dokumentu tożsamości, aktualizację danych czy uzupełnienie kwestionariusza inwestycyjnego. Dodatkowo, umożliwia założenie rachunku osobistego i oszczędnościowego, wspiera proces wydania karty płatniczej, a także uruchomienie bankowości internetowej.

Obecnie każdy oddział Alior Banku wyposażony jest przynajmniej w jedno urządzenie. Alior Bank planuje obsługiwać klientów we wskazanych przez nich miejscach, tj. w oddziałach, ale też w miejscu pracy czy mieszkaniu.

Wdrożone narzędzie spotkało się z pozytywnym odbiorem pracowników oraz klientów, a także dobrymi wynikami sprzedażowymi. W związku z tym Alior Bank planuje taką obsługę również dla klientów biznesowych. Z tego względu w sierpniu br. rozpoczęto pilotaż rozwiązania, na razie w zakresie obsługi jednoosobowych działalności gospodarczych.   

Źródło: Alior Bank