VeloBank dołączył do Business Accessibility Forum

VeloBank dołączył do Business Accessibility Forum
VeloBank - Business Accessibility Forum (BAF), marzec 2025 r. Źródło: VeloBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
VeloBank został członkiem Business Accessibility Forum (BAF) – inicjatywy zrzeszającej organizacje zaangażowane w propagowanie dostępności towarów i usług dla wszystkich użytkowników Internetu. Jako uczestnik tego Forum, VeloBank aktywnie wspiera eliminację barier cyfrowych i promuje równość w dostępie do zasobów online, czytamy w komunikacie prasowym Banku.

Business Accessibility Forum – BAF – to platforma, której celem jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie dostępności cyfrowej, a także wspólne kształtowanie standardów i regulacji prawnych.

Jednym z kluczowych obszarów działalności forum jest opracowanie stanowiska dotyczącego implementacji Europejskiego Aktu Dostępności do prawa krajowego.

Dyrektywa zacznie obowiązywać 28 czerwca 2025 roku.

Czytaj także: Słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym pomoże w kontaktach z bankami

Zaangażowanie VeloBanku w dostępność cyfrową

Działania VeloBanku w ramach BAF obejmują udział w warsztatach, wymianę wiedzy z innymi organizacjami oraz współpracę nad projektami na rzecz dostępności cyfrowej.

Dzięki członkostwu Bank zyskuje realny wpływ na kształtowanie regulacji i standardów, bierze udział w debatach i wydarzeniach organizowanych przez BAF oraz korzysta z szerokiej gamy szkoleń poświęconych tematyce dostępności.

– Inkluzywność i dostępność to fundament nowoczesnych usług cyfrowych. Chcemy, aby każdy użytkownik mógł swobodnie korzystać z naszych rozwiązań, bez względu na indywidualne potrzeby.

Nasza strategia opiera się na tworzeniu środowiska online, które nie wyklucza, a dołączenie do Business Accessibility Forum pozwala nam jeszcze skuteczniej realizować te cele – mówi Łukasz Stolarczyk, dyrektor Biura Badań i Monitoringu Jakości z VeloBanku.

– Dostępność w bankowości detalicznej to nie jednorazowa inicjatywa, ale długofalowy proces. To ogromne wyzwanie, ale też kluczowa dla przyszłości sektora finansowego inwestycjawskazuje Karolina Mendecka, dyrektorka Business Accessibility Forum.

VeloBank - Business Accessibility Forum (BAF), marzec 2025 r. Źródło: VeloBank
VeloBank – Business Accessibility Forum (BAF), marzec 2025 r. Źródło: VeloBank

Czytaj także: Eksperci o regulacjach AI i etyce sztucznej inteligencji w sektorze bankowym

Przygotowania do nowych regulacji

Zaangażowanie VeloBanku w kwestie dostępności wpisuje się w przygotowania do nadchodzących zmian prawnych związanych z Europejskim Aktem Dostępności (EAA).

W Polsce przepisy te znajdą odzwierciedlenie w „Ustawie o zapewnianiu spełniania wymogów dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze”, która zacznie obowiązywać 28 czerwca 2025 roku. Jej celem jest zapewnienie osobom z niepełnosprawnościami lepszego dostępu do kluczowych produktów i usług.

VeloBank konsekwentnie wdraża rozwiązania poprawiające dostępność – zarówno w przestrzeni cyfrowej, jak i stacjonarnej.

Pracownicy Banku przechodzą szkolenia z zakresu dostępności, a placówki są stopniowo dostosowywane do potrzeb osób ze szczególnymi wymaganiami.

Dołączenie do BAF to kolejny krok na drodze do zapewnienia wszystkim użytkownikom równego dostępu do usług finansowych.

Czytaj także: Banki spółdzielcze zdają egzamin z inkluzywności

Źródło: VeloBank