VeloBank cyfrowym buntownikiem

VeloBank cyfrowym buntownikiem
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przed konferencją IT@BANK rozmawiamy z Członkiem Zarządu ds. operacji i IT VeloBanku, Przemysławem Kochem, który podczas konferencji będzie mówił m.in. o znaczeniu sztucznej inteligencji w budowie w pełni cyfrowego banku.

Robert Lidke: Gdzie i w jaki sposób w VeloBanku jest wykorzystywana sztuczna inteligencja?

Przemysław Koch: VeloBank to bank, który stawia na innowacyjne technologie. Stawiamy też na generatywną sztuczną inteligencję, czyli technologię, która ma wspierać naszych pracowników w wykonywaniu codziennych zadań. Ma także usprawniać czynności powtarzalne, gdzie jest najłatwiej zastąpić pracowników, których przecież na rynku brakuje i których można zaangażować w bardziej kreatywne zadania.  

Stawiamy także na tę technologię w obszarze budowania relacji z klientem. Zależy nam na tym, żeby być bliżej naszego klienta, dostarczać mu produkty, content, informacje szyte na miarę, odpowiadające na ich potrzeby. W miejscu, w którym klient jest, w sytuacji życiowej, w jakiej aktualnie się znajduje.  Wierzymy że technologia GenAI pozwoli nam osiągnąć te cele.

A czy można już kontaktować się z VeloBankiem w każdej sprawie zdalnie, cyfrowo? Czy jednak czasami jest kontakt fizyczny potrzebny?

Jesteśmy bankiem uniwersalnym, mamy sieć oddziałów i obsługujemy naszych klientów zarówno w wersji analogowej w oddziałach, jak i w  świecie cyfrowym, w oparciu o nasze serwisy, takie jak aplikacja mobilna, która mieści się w kieszeni każdego z nas, którą można użyć w każdym momencie dnia i nocy, i zrealizować czynności na styku klient-bank.

Pozycjonujemy się jako bank, który jest buntownikiem, który chce pokazać, że można bankować po nowemu, w świecie wirtualnym, że jesteśmy bankiem, który dzięki technologii w każdym momencie jest przy kliencie, zawsze wtedy kiedy klient będzie tego potrzebował.

I wierzymy, że ten sposób bankowania to jest przyszłość całej bankowości, że jest to kierunek, który zdefiniuje bankowość XXI wieku. Technologia i innowacje muszą napędzać bank – i mogę zapewnić, że są w naszym DNA oraz definiują naszą strategię.

Bez zastrzeżeń wierzy Pan w sztuczną inteligencję? Nie obawia się Pan, że za jakiś czas się okaże, że w pewnych obszarach sztuczna inteligencja będzie groźna dla banku,  groźna dla klienta?

Sztuczna inteligencja to technologia, która jest,  mówiąc po „staropolsku” „powerful”, czyli daje duże możliwości zarówno bankom, jak i klientom.

Musimy także pamiętać o tym, że jesteśmy instytucją zaufania publicznego. To bank przechowuje środki finansowe klientów, którzy je nam powierzyli. Bank ma dbać o finanse osobiste każdego swojego klienta. Musimy to robić w sposób bezpieczny.

A przestępcy nie śpią. Przestępcy także sięgają po najnowsze technologie, w tym po GenAI.

Bank musi się dozbroić, musi też stosować nowe technologię, by być odpornym na nowe wektory ataków. Dlatego nie obawiam się technologii.

Co więcej – my musimy korzystać z nowych technologii aby się przygotować na to co przyniesie przyszłość.

Źródło: BANK.pl