VeloBank cyfrowym buntownikiem
Robert Lidke: Gdzie i w jaki sposób w VeloBanku jest wykorzystywana sztuczna inteligencja?
Przemysław Koch: VeloBank to bank, który stawia na innowacyjne technologie. Stawiamy też na generatywną sztuczną inteligencję, czyli technologię, która ma wspierać naszych pracowników w wykonywaniu codziennych zadań. Ma także usprawniać czynności powtarzalne, gdzie jest najłatwiej zastąpić pracowników, których przecież na rynku brakuje i których można zaangażować w bardziej kreatywne zadania.
Stawiamy także na tę technologię w obszarze budowania relacji z klientem. Zależy nam na tym, żeby być bliżej naszego klienta, dostarczać mu produkty, content, informacje szyte na miarę, odpowiadające na ich potrzeby. W miejscu, w którym klient jest, w sytuacji życiowej, w jakiej aktualnie się znajduje. Wierzymy że technologia GenAI pozwoli nam osiągnąć te cele.
A czy można już kontaktować się z VeloBankiem w każdej sprawie zdalnie, cyfrowo? Czy jednak czasami jest kontakt fizyczny potrzebny?
Jesteśmy bankiem uniwersalnym, mamy sieć oddziałów i obsługujemy naszych klientów zarówno w wersji analogowej w oddziałach, jak i w świecie cyfrowym, w oparciu o nasze serwisy, takie jak aplikacja mobilna, która mieści się w kieszeni każdego z nas, którą można użyć w każdym momencie dnia i nocy, i zrealizować czynności na styku klient-bank.
Pozycjonujemy się jako bank, który jest buntownikiem, który chce pokazać, że można bankować po nowemu, w świecie wirtualnym, że jesteśmy bankiem, który dzięki technologii w każdym momencie jest przy kliencie, zawsze wtedy kiedy klient będzie tego potrzebował.
I wierzymy, że ten sposób bankowania to jest przyszłość całej bankowości, że jest to kierunek, który zdefiniuje bankowość XXI wieku. Technologia i innowacje muszą napędzać bank – i mogę zapewnić, że są w naszym DNA oraz definiują naszą strategię.
Bez zastrzeżeń wierzy Pan w sztuczną inteligencję? Nie obawia się Pan, że za jakiś czas się okaże, że w pewnych obszarach sztuczna inteligencja będzie groźna dla banku, groźna dla klienta?
Sztuczna inteligencja to technologia, która jest, mówiąc po „staropolsku” „powerful”, czyli daje duże możliwości zarówno bankom, jak i klientom.
Musimy także pamiętać o tym, że jesteśmy instytucją zaufania publicznego. To bank przechowuje środki finansowe klientów, którzy je nam powierzyli. Bank ma dbać o finanse osobiste każdego swojego klienta. Musimy to robić w sposób bezpieczny.
A przestępcy nie śpią. Przestępcy także sięgają po najnowsze technologie, w tym po GenAI.
Bank musi się dozbroić, musi też stosować nowe technologię, by być odpornym na nowe wektory ataków. Dlatego nie obawiam się technologii.
Co więcej – my musimy korzystać z nowych technologii aby się przygotować na to co przyniesie przyszłość.
Więcej informacji o konferencji IT@BANK 2024 – TUTAJ