Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów banków spółdzielczych Grupy BPS
Od lipca 2020 roku, czyli momentu wdrożenia usługi przez pierwszą grupę banków spółdzielczych należących do Zrzeszenia BPS, do czerwca 2021 roku z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID.
Użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną
Kwiecień 2021 roku był miesiącem rekordowym: w tym czasie klienci banków spółdzielczych wykorzystali mojeID do weryfikacji tożsamości 121 tys. razy ‒ to blisko dwa razy więcej niż na początku tego roku.
Rośnie zainteresowanie usługami cyfrowymi
Klienci Grupy BPS korzystają z mojeID głównie w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego oraz logowania do PUE ZUS, ePUAP, Internetowego Konta Pacjenta. Wśród serwisów komercyjnych najbardziej popularne są usługi Totalizatora Sportowego (lotto.pl), PZU i PGNiG.
Od lipca 2020 roku (…) do czerwca 2021 roku z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID
– W okresie pandemii zainteresowanie usługami cyfrowymi wśród naszych klientów znacznie wzrosło. Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, podobnie jak to robią w przypadku zakupów internetowych.
Przekonaliśmy się także, jak ważny jest zdalny dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, chociażby po to aby zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19.
Myślę, że każdy kto choć raz skorzystał z tej formy komunikacji z urzędem lub instytucją komercyjną, niechętnie wraca do osobistej obecności w tych miejscach. To oszczędza czas i poprawia komfort obsługi naszych klientów, dlatego cieszymy się, że do mojeID dołączyły kolejne banki spółdzielcze z Grupy BPS – mówi Artur Adamczyk, prezes Zarządu Banku BPS.
Czytaj także: Bank BPS ma umowę z Asseco Poland na wdrożenie centralnego systemu bankowego
Co umożliwia mojeID?
mojeID umożliwia potwierdzenie tożsamości w oparciu o dane personalne, udostępniane przez bank za zgodą klienta. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.
Oznacza to łatwy dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych czy telekomunikacyjnych, jak i możliwość sprawnego załatwienia spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu, uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, założenie działalności gospodarczej lub wprowadzenie zmian we wpisie do CEIDG.
Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl
Czytaj także: Loteria BLIKOMANIA dla klientów ABS Banku Spółdzielczego