Transformacja cyfrowa Alior Leasing – nowe trendy w technologii

Transformacja cyfrowa Alior Leasing – nowe trendy w technologii
Źródło: TUATARA.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W najbliższych tygodniach TUATARA, firma konsultingowo- technologiczna wdroży, na zlecenie Alior Leasing, platformę „Alior Rent”. Jest to nowy projekt, który wpisuje się w szeroką transformację cyfrową spółki leasingowej należącej do Grupy Alior Banku, poinformowały Firmy.

Firmy nawiązały współpracę w 2023 r., kiedy TUATARA przeprowadziła dla Alior Leasing analizę biznesowo – technologiczną związaną z planowanym uruchomieniem nowej linii produktowej.

Eksperci TUATARA wspierają zespół Alior Leasing w budowie innowacyjnej platformy „Alior Rent”.

Dzięki „Alior Rent” klienci będą mogli wynająć na przykład sprzęt elektroniczny w modelu subskrypcyjnym.

Rozwiązanie zbudowane przy pomocy modułowej platformy Fintin będzie jednocześnie elementem większej zmiany ekosystemu technologicznego, która pozwoli na automatyzację procesów biznesowych oraz zwinne uruchamianie nowych linii produktowych.

Czytaj także: Jak sztuczna inteligencja wpłynie na wzrost gospodarczy i rynek pracy

Jak zmienia się Alior Leasing?

– W Alior Leasing wdrażamy kilka projektów strategicznych, które pozwolą nam wejść w nowe obszary działalności biznesowej. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku, nowi i obecni klienci Alior Leasing, skorzystają z nowatorskich produktów i usług. Dostrzegamy wzrost popularności modelu subskrypcyjnego, opartego na możliwości korzystania przez klientów z przedmiotów, bez konieczności ich zakupu.

Tomasz Sudaj, CEO Alior Leasing.

Na początku zaproponujemy wynajem pojazdów, aby w kolejnej fazie rozszerzyć go na inne grupy produktów. Nowa oferta dla rynku oznacza potężną transformację wewnątrz spółki w zakresie procesów czy systemów. W tym zadaniu wspierają nas partnerzy technologiczni m.in. firma TUATARA – mówi Tomasz Sudaj, CEO Alior Leasing.    

– Jako TUATARA aktywnie wspieramy firmy z sektora finansowego w ich transformacji cyfrowej. O ile banki to zadanie już odrobiły, to firmy leasingowe cały czas pracują nad zmianami. Klienci przywykli do zdalnego zarządzania finansami i wymagają od swoich partnerów dostępu do cyfrowych usług. Na przeszkodzie stoją oczywiście wymogi prawne, ale ostatecznie to nie one blokują cyfryzację branży leasingowej.

Krzysztof Goworek, CEO i założyciel TUATARA

Współpraca z Alior Leasing to dowód na to, że do przeprowadzenia pełnej transformacji cyfrowej potrzebne są zaangażowanie i determinacja zespołu ekspertów, właściwie zaprojektowane i wdrożone procesy, oraz chęć wprowadzania zmian, co jest szczególnie ważne w dobie dynamicznego rozwoju nowych trendów i rosnącej konkurencji – dodaje Krzysztof Goworek, CEO i założyciel TUATARA.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Gospodarka | Miesięczny przegląd raportów gospodarczo-finansowych | Wespół w zespół z AI

Sztuczna inteligencja napędza transformację cyfrową

Obecnie najważniejszym i dominującym trendem, którego wdrożenie będzie miało znaczący wpływ na poprawę konkurencyjności firm jest rosnąca rola zastosowań sztucznej inteligencji w biznesie. Nie stanowi ona jednak rozwiązania samego w sobie.

Poprawna implementacja, odpowiedni dobór modeli, właściwe szkolenie i przemyślana integracja z istniejącymi procesami to klucz do sukcesu. Firmy z branży finansowej uważnie przyglądają się nowym rozwiązaniom, starając się dobrać innowacyjne, a przy tym bezpieczne dla tego wrażliwego segmentu rynku technologie.

– Obserwujemy rosnące zainteresowanie pozyskaniem wiedzy na temat AI i doświadczeń płynących z tego, jak rozwiązania oparte na nowych technologiach mogą wspierać codzienną pracę i automatyzować procesy biznesowe. TUATARA proponuje swoim klientom wsparcie we wdrożeniach AI, które prowadzą do automatyzacji procesów.

Lubimy podkreślać, że tworzymy zachwycające doświadczenia klientów w przestrzeni cyfrowej.

Zachwycające doświadczenie oznacza, oprócz wizualnej atrakcyjności aplikacji czy strony internetowej, z którą wchodzimy w interakcję, przede wszystkim intuicyjność, szybkość działania, efektywność procesu, który chcemy zrealizować. Znacząco może nas w tym wesprzeć sztuczna inteligencja – twierdzi Krzysztof Goworek.

Tomasz Sudaj zauważa, że sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka. – Jej rolą jest zwiększanie efektywności działań człowieka i uwalnianie czasu na wzmacnianie relacji z klientami i kontrahentami. Automatyzowaniu powinny natomiast podlegać powtarzające się, standardowe i doskonale skalibrowane procesy. To uwolni czas na kompleksową, wnikliwą i kreatywną obsługę niestandardowych spraw z jakimi zwracają się do nas klienci.

Czytaj także: AI zagrozi białym kołnierzykom w bankach?

Źródło: Alior Leasing Sp. z o.o., Tuatara