Standard Chartered realizuje plan zatrudnienia 750 osób w swoim polskim biurze znacznie przed terminem
‒ Zobowiązaliśmy się do stworzenia 750 miejsc pracy w ciągu pięciu lat. Jestem bardzo dumna, że udało nam się zrealizować tę obietnicę szybciej niż zakładał pierwotny plan, bo w niespełna trzy lata.
Bank działa w Polsce w formule globalnego centrum usług biznesowych (Global Business Services Centres), które koncentruje się na obsłudze klientów wewnętrznych
Co więcej, tworzyliśmy nasze globalne centrum usług w Polsce z nastawieniem, że będzie ono wspierało rozwój naszej bazy klientów, głównie w regionie Europy i Ameryk. Tymczasem wiele naszych zespołów realizuje działania o zasięgu globalnym ‒ mówi Anna Urbańska, dyrektor zarządzająca (CEO) polskiej spółki Standard Chartered.
Global Business Services Centres
Bank działa w Polsce w formule globalnego centrum usług biznesowych (Global Business Services Centres), które koncentruje się na obsłudze klientów wewnętrznych, świadcząc specjalistyczne usługi na rzecz innych spółek z Grupy Standard Chartered. Centrum tworzy 12 obszarów kompetencyjnych, z których największe to zapobieganie przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie ryzykiem płynności i zasobami ludzkimi.
Spółka cały czas rozwija istniejące zespoły i tworzy nowe, stąd obecnie prowadzi prawie 190 projektów rekrutacyjnych.
Tylko w drugim kwartale 2021 roku powstał m.in.:
– zespół programistów wspierających rozwój platformy typu „banking as a service”, która zadebiutowała w Indonezji i będzie rozszerzana na pozostałe rynki w Azji, a także w Afryce i na Bliskim Wschodzie;
– zespół analityków wyspecjalizowanych w ocenie ryzyka środowiskowego i społecznego związanego z działalnością klientów banku („environmental and social risks”);
– zespół odpowiedzialny za doradztwo i analizy w obszarze planowania finansowego
i informacji zarządczej („plan to perform”).
Czytaj także: Wskaźnik Rynku Pracy w maju w górę; nasila się „chomikowanie” pracowników
Nowy rynek, globalny zasięg
‒ Cieszę się, że udało nam się osiągnąć takie wspaniałe rezultaty na bardzo konkurencyjnym rynku pracy w Polsce. Światowej klasy pula talentów przyciąga wielu globalnych graczy, którzy lokują w Warszawie spółki wspierające rożne procesy. My postawiliśmy na te złożone i wymagające doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy, precyzyjnie definiując nasze obszary koncentracji.
Możliwość uczestniczenia w budowaniu zespołów i nowej marki bankowej w Polsce była ważnym atraktorem dla kandydatów. Niecodziennie bowiem jeden z wiodących banków międzynarodowych rozpoczyna działalność na nowym rynku.
Koncentrujemy się na dalszym rozwój spółki, zarówno pod względem wielkości zatrudnienia, jak i zakresu świadczonych przez usług
Wraz z rozwojem spółki wśród czynników przyciągających uwagę kandydatów znalazła się też perspektywa pracy z najlepszymi ekspertami w branży, którzy zdecydowali się do nas dołączyć w pierwszym roku działalności. Należy także wspomnieć o możliwości realizacji globalnych zadań bez konieczności przeprowadzki poza Polskę, czy poszerzania kompetencji w związku z dynamicznym rozwojem spółki i powstawaniem nowych zespołów.
W przekuciu tego w rekrutacyjny sukces kluczowa była rola naszych rekruterów i menedżerów budujących zespoły. Dzięki ich kompetencjom i zaangażowaniu zrealizowaliśmy z nawiązką obietnicę złożoną w momencie wejścia banku na polski rynek. Koncentrujemy się na dalszym rozwój spółki, zarówno pod względem wielkości zatrudnienia, jak i zakresu świadczonych przez usług ‒ dodaje Anna Urbańska.
Czytaj także: Nie widać fali zwolnień pracowników
Nowoczesne biuro w Warszawie, elastyczny system pracy
W 2020 roku Standard Chartered uruchomił nowe biuro w jednym z najnowocześniejszych obiektów w Polsce, The Warsaw Hub. Przestrzeń zajmowana przez bank na najwyższych piętrach wieży B tego kompleksu obejmuje obecnie ok. 5 tys. metrów kwadratowych. Przed końcem 2021 roku, po oddaniu ostatniego z przewidzianych w podpisanej na 10 lat umowie najmu, wzrośnie do niemal 7 tys. metrów kwadratowych.
Pracownicy mogą wskazać zarówno miejsce, jak i porę pracy w ciągu dnia w ramach wyznaczonych przez potrzeby biznesowe na danym stanowisku oraz rozwiązań określonych przez przepisy polskiego prawa pracy
Nowoczesne i funkcjonalne biuro to jedna z lokalizacji, z których pracownicy Standard Chartered korzystają w ramach elastycznego systemu pracy („flexible working”). System ten umożliwia łączenie pracy z biura z pracą z innej lokalizacji (np. z domu lub z przestrzeni coworkingowej, zarówno w Warszawie, jak i w innych częściach Polski) na wniosek pracownika i w różnych konfiguracjach.
Pracownicy mogą wskazać zarówno miejsce, jak i porę pracy w ciągu dnia w ramach wyznaczonych przez potrzeby biznesowe na danym stanowisku oraz rozwiązań określonych przez przepisy polskiego prawa pracy.
Współpraca Standard Chartered z lokalnymi społecznościami
Aktywność Standard Chartered na polskim rynku nie ogranicza się do działalności stricte biznesowej. Bank angażuje się również we wspieranie lokalnej społeczności, m.in. w walce z pandemią (na rzecz której w 2020 roku przekazał darowizny o wartości ok. 600 tys. PLN, a w tym roku wspólnie z Enactus realizuje program wspierania młodych Polaków w radzeniu sobie z ekonomicznymi skutkami pandemii), promowaniu różnorodności (inicjatywy ukierunkowane na poprawę równowagi płci w branżach technologicznych, jak np. Women in Tech Days czy Cyber Women Community) czy pomaganiu osobom z różnym stopniem sprawności fizycznej w realizacji ich potencjału (Poland Business Run).
Standard Chartered jest również aktywnym członkiem lokalnej społeczności biznesowej, należy do Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC) oraz klubu korporacyjnych innowatorów skupionych wokół The Heart.
Czytaj także: Praca zdalna zostaje na stałe: projekt ustawy trafił do konsultacji