Sprawę urzędową załatwisz przez paczkomat InPostu

Sprawę urzędową załatwisz przez paczkomat InPostu
Fot. stock.adobe.com/Proxima Studio
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
InPost uruchomił specjalistyczny Paczkomat InPost Urząd24 w Toruniu, podała spółka. Pozwala on mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Planowane są kolejne instalacje - InPost prowadzi rozmowy z wieloma miastami i gminami.

Usługa InPost Urząd 24 jest dostępna w Gorzowie Wielkopolskim, Gdyni, Krakowie, Kaliszu, Słubicach, Dąbrowie Górniczej, Poświętnem, Izabelinie, Nowym Targu, Wolsztynie, Chojnicach, Pruszkowie, Brodnicy, Gorzowie Wielkopolskim, Wołominie, Koszalinie i Lubaniu, przypomniano.

„InPost Urząd24 to nie tylko przyspieszenie procedur, wygoda i bezpieczeństwo dla mieszkańców oraz ułatwienie obsługi klientów dla urzędników – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

To nowy trend w relacjach na linii urząd – mieszkańcy, który doskonale sprawdza się w pandemii, ale pozostanie już na trwałe w ramach relacji z obywatelami.

„Efektywność tej usługi pokazuje, że także w przyszłości będzie ona coraz bardziej popularna. Coraz więcej miast i gmin poszukuje takich rozwiązań, dzięki czemu mogą także lepiej zarządzać sprawami urzędowymi i obniżać koszty działania” – dodał.

Jakie sprawy można załatwić w toruńskim paczkomacie?

W paczkomacie przy Urzędzie Miasta Torunia można załatwić następujące sprawy:

Prawo jazdy: 

  • złożenie do depozytu dokumentu prawa jazdy;
  • złożenie oryginałów badań lekarskich, psychologicznych i kursu reedukacyjnego;
  • zgłoszenie rozpoczęcia kursu przez OSK;
  • złożenie zaświadczenia o odbyciu kursu przez instruktorów. 

Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście: o wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK)

Rejestracja pojazdów:

  • zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu (wniosek oraz opis załatwienia sprawy
  • wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego utraty
  • wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia
  • wyrobienie wtórnika karty pojazdu
  • wyrobienie wtórnika tablic rejestracyjnych
  • wyrobienie nalepki kontrolnej
  • wyrobienie dodatkowej tablicy na bagażnik
  • dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: HAK, L, GAZ, TAXI

Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek a decyzja zostanie wysłana przesyłką pocztową na adres wnioskodawcy:

  • o wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu (złomowanie)
  • wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży

Czytaj także: Takich urządzeń na świecie jeszcze nie było. InPost i Planet Cash uruchomiły 30 BankoPaczkomatów >>>

Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem Paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście:

  • o zarejestrowanie pojazdu nowego
  • o zarejestrowanie pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy
  • o rejestrację pojazdu używanego zakupionego w Polsce
  • o rejestrację czasową pojazdu.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce. Liczba Paczkomatów InPost przekraczała 10 770 urządzeń na koniec 2020 r. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISBnews