Służymy Społeczeństwu, uzupełniając System bankowy
W Europie widać różne modele bankowości pocztowej, np. włoski, niemiecki, francuski. Do jakiego rozwiązania chce pan sięgnąć, tworząc nową strategię Banku Pocztowego?
|
– Każda skuteczna strategia powinna wpisywać się w uwarunkowania danego kraju, jego historię i kształt rynku finansowego. Musimy wykorzystać doświadczenia tamtych krajów – to, co można zastosować niejako „naturalnie”, zawsze będzie najbardziej skuteczne. W moim przekonaniu jest rynkowe miejsce na bankowość pocztową w naszym kraju, bo Poczta Polska ma blisko 4700 placówek oferujących usługi finansowe, tworząc najbardziej dostępną dla obywateli instytucję, zapewniającą niezbędne usługi bankowe. W Europie najlepsze wyniki osiągają te banki, które są własnością operatorów pocztowych, ale chyba model francuski jest mi najbardziej bliski. Poczta Polska jako większościowy akcjonariusz, posiadający 75% akcji Banku Pocztowego, dysponuje największą ogólnopolską siecią sprzedaży. Placówka pocztowa, oprócz podstawowej działalności, powinna mieć wyznaczoną specjalną przestrzeń do świadczenia usług finansowych, powinna stale zmieniać się i doskonalić jako miejsce udzielania kredytów, zakładania kont, wydawania kart płatniczych, sprzedaży ubezpieczeń itp. Żyjemy w dobie cyfrowej rewolucji – standardem jest posiadanie usług mobilnych. Banki pocztowe na całym świecie potrafią znakomicie wykorzystywać nowe technologie. Widać to doskonale choćby na przykładzie Szwajcarii, gdzie bank pocztowy, należący do państwowej poczty, jest liderem bankowości internetowej. Bankowość pocztowa na świecie niezależnie od technologii musi jednak zachować bliską więź z klientami. Zwłaszcza że część z nich preferuje typowy, tradycyjny model obsługi. I choć wiele banków komercyjnych przechodzi do kanałów cyfrowych, to sporo ich klientów nadal chce być obsługiwanych w sposób tradycyjny, przychodzić osobiście do placówki i mieć ją blisko domu. My chcemy być właśnie taką tradycyjną, bankową alternatywą, szczególnie w Polsce lokalnej. Pamiętamy również o naszej misji społecznej, bo bankowość i finanse pełnią ważną rolę infrastrukturalną w gospodarce każdego kraju. Zwłaszcza gdy myślimy o emerytach, rencistach, osobach niepełnosprawnych i chorych, o osobach opiekujących się chorymi, słowem o wszystkich, którzy często potrzebują gotówki, ale nie zawsze mogą pójść po nią do bankomatu. Może im pomóc listonosz i także oni mogą być klientami Banku Pocztowego. Zależy nam na zapewnieniu Polakom powszechnego dostępu do prostej oferty usług bankowości pocztowej, w przystępnej cenie. Musimy wykorzystać 26 lat doświadczeń funkcjonowania banku.
Czy nowy pomysł na EnveloBank, czyli bank cyfrowy, jest uzupełnieniem oferty, a może szukaniem przewagi np. nad PKO BP, który ma o połowę mniej oddziałów, zwłaszcza w Polsce „powiatowej”?
– Nie patrzę w ten sposób na rolę bankowości ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI