Sektor bankowy musi przebudować proces onboardingu klientów

Sektor bankowy musi przebudować proces onboardingu klientów
Marcin Król | Źródło BANK.pl
Instytucje finansowe są technologicznie gotowe na wdrożenie zmian wynikających z implementacji eIDAS 2.0, ale trzeba będzie zmienić myślenie o tym, jak te nowe procesy mają wyglądać. Wykorzystanie atrybutów będzie wymagało dużej zmiany procesowej, tak aby dostosować proces onboardingu do nowych regulacji – wskazuje CEO Digital Gateways Marcin Król.

W ramach implementacji rozporządzenia eIDAS 2.0 już w przyszłym roku Europejczycy będą mieli możliwość korzystania z Europejskiego Portfela Tożsamości Cyfrowej (EUDIW – European Digital Identity Wallet).

Jak wskazuje Marcin Król, prezes Digital Gateways nowe rozwiązanie będzie miało w przyszłości wiele innowacyjnych przypadków użycia.

W ramach nowego rozwiązania będziemy mieli wszystkie nasze dane dostępne w swoim telefonie i będziemy się nimi dzielili na własnych warunkach z różnymi podmiotami, nie tylko bankami. Możemy sobie wyobrazić, że podczas rekrutacji jednym z udostępnianych atrybutów będzie nasze wykształcenie.

Będziemy mogli przekazać informację o tym, że posiadamy dyplom uczelni w procesie HR-owym. Wychodzimy w ten sposób zupełnie poza obszar finansów, choć oczywiście sektor finansowy również będzie konsumować takie informacje – wskazuje Marcin Król.

Czytaj także: Co przedsiębiorca powinien wiedzieć o cyfrowej zdalnej identyfikacji?

Jak dodaje – zmiana ta nie obędzie się bez dostosowania procesów bankowych związanych m.in. z procesem onboardingu klienta do usług bankowych.

Istnieją trzy duże wyzwania: integracja i wplecenie tego wszystkiego w aktualne procesy banku, aspekty regulacyjne, który sprawiają, że będziemy korzystać z innych atrybutów niż obecnie, a także umożliwienia działania nowego rozwiązania w całej Europie, w tym samym standardzie.

[…] Wydaje mi się, że pewna świadomość [tej zmiany] jest, ale nie do końca wszyscy interpretują ją, jako wymagającej przebudowy całych procesów. Niestety elementów, które wymagają zmiany i które są ściśle określone regulacyjnie jest bardzo dużo – alarmuje prezes Digital Gateways.

Źródło: BANK.pl