Santander BP wprowadzi nową aplikację mobilną na początku września ’23

Santander BP wprowadzi nową aplikację mobilną na początku września ’23
Źródło: Santander Bank Polska
Santander Bank Polska wprowadzi nową aplikację Santander Mobile na początku września 2023 roku, poinformował dyrektor Santander Digital Piotr Hibner.

„Mamy już finalną wersję pilotażu, we wrześniu startujemy” – powiedział Piotr Hibner z Santander Bank Polska podczas konferencji prasowej.

Poinformował, że prace nad nową aplikacją trwały od półtora roku, a mniej więcej od roku trwała faza pilotażu, w której wzięło udział ok. 75 tys. klientów Banku.

„Aplikacja powstała w ramach One Europe, docelowo będzie funkcjonowała na czterech europejskich rynkach dla 16 mln klientów. Pod tym względem będzie to największa tego typu aplikacja w Europie” – dodał.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | XXVII Ranking Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2023 | Tym razem głos dostali młodzi

Santander Mobile w Polsce z BLIK-iem

Dziś aplikacja funkcjonuje w Hiszpanii i Portugalii, w Polsce po zakończeniu pilotażu wystartuje we wrześniu ‘23, w Wielkiej Brytanii faza pilotażu wciąż trwa.

Piotr Hibner zaznaczył, że wersje aplikacji na różne rynki będą nieco się od siebie różniły ze względów regulacyjnych, ale i technologicznych (np. BLIK – tylko w Polsce).

Czytaj także: Warto Wiedzieć | Bezpieczeństwo Smartfonów | Mobilny sejf

Aplikacja mobilna bardziej spersonalizowana

W nowej aplikacji będzie dostępna większość najważniejszych funkcji z poprzedniej wersji, np.: licznik śladu węglowego wydatków kartowych, mobilna autoryzacja jako domyślna forma potwierdzania transakcji internetowych czy możliwość aktywowania apki bezpośrednio na urządzeniu mobilnym.

Dostępna będzie natomiast większa możliwość jej personalizacji – np. konfiguracji widocznych na pulpicie produktów.

Wprowadzony zostanie też BLIK dla firm.

Czytaj także: Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 | Pora na hiperpersonalizację

Źródło: ISBnews