Revolut: Polak i Litwin szefami rozwoju w regionie DACH i CEE

Revolut: Polak i Litwin szefami rozwoju w regionie DACH i CEE
Aleksej Koscejev i Wiktor Stopa Fot. Revolut
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wiktor Stopa w roli Head of Growth DACH pokieruje rozwojem biznesu Revolut w krajach niemieckojęzycznych. Z kolei Aleksej Koscejev jako Head of Growth CEE umocni pozycję Revolut na 10 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Rumunii i Polsce, poinformował fintech.

Revolut rekrutuje ekspertów ds. rozwoju biznesu w Europie. Do zespołu dołączyło właśnie dwóch regionalnych szefów rozwoju, Wiktor Stopa jako Head of Growth DACH i Aleksej Koscejev jako Head of Growth CEE. Stopa i Koscejev pokierują kampaniami marketingowymi Revolut z biura w Berlinie, który staje się hubem kreatywnym firmy w Europie. Wiktor Stopa i Aleksej Koscejev posiadają wieloletnie doświadczenie w obszarze skalowania biznesu i marketingu, ich zadaniem będzie wprowadzenie marki Revolut w regionie DACH i CEE na rynek masowy.

Regionalny wzrost w CEE i DACH

Społeczność klientów Revolut w regionie CEE liczy ponad 5 milionów osób a w regionie DACH ponad 1 milion osób. To kluczowe rynki z punktu widzenia inwestycji w dalszą ekspansję firmy w Europie.

Jako Head of Growth na rynkach niemieckojęzycznych (DACH), Wiktor Stopa odpowiada za działania w obszarze marketingu i wzrostu biznesu fintechu w Niemczech, Austrii i w Szwajcarii. Należą do nich budowa zespołu i procesów, nawiązywanie partnerstw z lokalnymi markami w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, wdrożenie kampanii reklamowych i komunikacyjnych w wybranych kanałach online i offline.

Jako Head of Growth w regionie Środkowo-Wschodniej Europy (CEE), Aleksej Koscejev odpowiada za rozwój biznesu Revolut w Polsce, Rumunii, Węgrzech, Czechach i Słowacji, krajach bałtyckich, Litwie, Łotwie i Estonii, a także w Chorwacji i Bułgarii. Zadaniem menedżera będzie uruchomienie partnerstw z markami, agencjami, sieciami afiliacyjnymi, influencerami, wydawcami, domami mediowymi i produkcyjnymi, zaplanowanie i wdrożenie strategii marketingowych i wielokanałowych kampanii – w tym digital, community management, content i offline marketingowych oraz pierwszej międzynarodowej kampanii telewizyjnej Revolut.

Czytaj także: Revolut: półtora miliona klientów w Polsce otrzyma dostęp do lokalnych numerów kont >>>

„Cieszę się z możliwości dołączenia do zespołu Revolut i wsparcia dalszego rozwoju firmy. Kraje niemieckojęzyczne stanowią prawdopodobnie największy potencjał i wyzwanie dla sektora fintech w Europie. Nasz produkt potrzebuje działań komunikacyjnych i edukacyjnych. Wspólnie przygotujemy wielokanałowe kampanie marketingowe, które zwiększą świadomość marki i różnorodnych usług finansowych w ramach aplikacji. Nasza strategia ma na celu zbliżenie oferty Revolut do codziennych przyzwyczajeń klienta w Niemczech, Austrii i Szwajcarii” – powiedział Wiktor Stopa, Head of Growth DACH w Revolut.

W ślad za nominacją dla Wiktora Stopy, Revolut powołał Alekseja Koscejeva na stanowisko Head of Growth w regionie CEE, który obejmuje rynek litewski, gdzie swoją europejską siedzibę ma Revolut Bank i dwa rynki, gdzie liczba klientów przekroczyła 1,5 miliona użytkowników, czyli Rumunię i Polskę.

„Revolut to symbol nowoczesnych technologii w sektorze finansowym. Teraz, chce stać się marką pierwszego wyboru dla osób, które potrzebują zwiększyć kontrolę nad finansami i poprawić swoją kondycję finansową. Dzięki właściwemu doborowi kanałów komunikacji marketingowej i zwiększeniu zasięgu kampanii kontentowych, poprawimy świadomość marki i poszczególnych elementów oferty. Liczymy też na dalsze wsparcie naszej 5 milionowej społeczności klientów Revolut w CEE” –  powiedział Aleksej Koscejev, Head of Growth CEE w Revolut.

“Mamy apetyt na dalszy wzrost, dlatego uruchomimy wysoko zasięgowe kanały i kampanie, w tym telewizyjne. Cieszę się na bliską współpracę z kolegami i koleżankami z zespołu Revolut Bank w Litwie, centrali Revolut Group w Londynie i lokalnych zespołów w krajach regionu CEE. Jako Litwin mieszkający w Berlinie, nie mogę się już doczekać pracy nad kampaniami w Polsce, Litwie, Rumunii, Chorwacji i pozostałych krajach regionu” – zapewnia menedżer.

Rozwój kompetencji marketingowych

Aleksej Koscejev i Wiktor Stopa wnoszą do firmy wieloletnie doświadczenie marketingowe. Dzięki nowemu zespołowi i regionalnej strategii marketingowej, Revolut chce stać się usługą masową – w regionie CEE i DACH – wnosząc wkład w globalny wzrost i bazę kliencką firmy, która przekroczyła już 18 milionów osób.

Wiktor Stopa piastował wcześniej kierownicze funkcje w obszarze marketingu w niemieckiej branży fintech – w tym insurtechu Clark, gdzie odpowiadał za offline marketing, oraz w fintechu LIQID Investments. 

Aleksej Koscejev, zanim przeszedł do Revolut, pełnił rolę Global Head of TV & offline w niemieckiej centrali firmy Delivery Hero, gdzie odpowiadał za rynki w Europie, Ameryce, regionie MENA i APAC. Wcześniej, pełnił kierownicze role w dziale marketingu Lidl na Litwie i w litewskim oddziale domu mediowego Vizeum (obecnie pod marką Iprospect, należącą do sieci Dentsu Aegis), gdzie pracował ponad 8 lat.

Revolut od lat umacnia swoją pozycję w regionie CEE, szczególnie w Polsce i w Rumunii, gdzie na każdym z rynków społeczność klientów przekroczyła 1,5 miliona osób. Revolut stał się też atrakcyjnym pracodawcą dla kandydatów w regionie CEE – niezmiennie największe biuro firmy poza londyńską centralą znajduje się w Krakowie, ponadto, dużym biurem jest litewska siedziba Revolut Bank w Wilnie. Fintech, wraz z początkiem pandemii w marcu 2020 roku, wdrożył elastyczną politykę zatrudnienia i hybrydowy model pracy. To pracownicy Revolut decydują czy i kiedy chcą pracować z biura lub z domu. Pracownicy z krajów CEE cenią też opcję pracy do 2 miesięcy zza granicy i wyjeżdżają na tzw. workation – łącząc pracę z podróżowaniem. Firma stale rekrutuje kandydatów w regionie CEE, do pracy w jednym z biur lub w trybie całkowicie zdalnym.

Źródło: Revolut