PZU współpracuje z SAS AI Governance Advisory w celu ochrony klientów i promowania etyki AI

PZU współpracuje z SAS AI Governance Advisory w celu ochrony klientów i promowania etyki AI
Źródło: PZU
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. (PZU), jedna z największych instytucji finansowych w Europie Środkowej, we współpracy z SAS AI Governance Advisory, opracowała kompleksowe ramy zarządzania AI w celu ochrony klientów, zapewnienia zgodności z regulacjami i utrzymania pozycji lidera odpowiedzialnych innowacji, poinformowała w komunikacie prasowym Firma.

„Rynek jest pełen gotowych rozwiązań AI, ale etyczne wykorzystanie danych wymaga indywidualnego podejścia. Strategia AI governance, zapewniająca bezpieczne wdrożenie i wykorzystanie sztucznej inteligencji, to przyszły kierunek zastosowań biznesowych tej technologii”, powiedział Reggie Townsend, wiceprezes ds. etyki danych w SAS.

„Projekt realizowany we współpracy z SAS pomaga PZU lepiej i bardziej odpowiedzialnie wykorzystać AI do obsługi klientów. Chcemy dawać przykład innym: generowanie zysków w sposób zgodny z zasadami etyki, przy odpowiedzialnym wykorzystywaniu danych i sztucznej inteligencji, nie tylko jest możliwe – to jedyna właściwa droga dla ubezpieczycieli”, powiedział Marek Wilczewski, dyrektor zarządzający ds. zarządzania informacją, danymi i analityką w PZU.

Czytaj także: PZU stawia na sektor zdrowia i transformację energetyki

Wdrożenie strategii zarządzania i monitorowania AI

W związku z nowymi regulacjami i rosnącą popularnością sztucznej inteligencji, związaną m.in. z premierą ChataGPT, kierownictwo PZU szybko zdało sobie sprawę, że wdrożenie efektywnej strategii zarządzania i monitorowania AI jest konieczne nie tylko w celu zapewnienia zgodności, ale też przygotowania się na przyszłe wyzwania związane z rozwojem tej technologii.

PZU wybrało SAS AI Governance Advisory jako jednego z partnerów merytorycznych do realizacji tego projektu.

PZU wykorzystuje technologie SAS od wielu lat do wsparcia podstawowych procesów biznesowych w obszarach takich jak sprzedaż i CRM, wykrywanie nadużyć, automatyzacja roszczeń, obsługa klienta czy zarządzanie ryzykiem.

Współpraca przy stworzeniu efektywnej i bezpiecznej strategii AI governance jest logicznym kolejnym krokiem.

Czytaj także: Przedstawiciele Grupy PZU o uproszczeniu struktury, konsolidacji aktywów bankowych i ekspansji zagranicznej

Cztery kluczowe etapy tworzenia najlepszych praktyk zarządzania AI

Współpraca PZU i SAS AI Governance Advisory obejmuje cztery kluczowe etapy tworzenia najlepszych praktyk zarządzania AI:

Nadzór: doradztwo w zakresie rozwoju innowacji w PZU oraz pomoc w ustalaniu zasad AI governance i ich egzekwowania.

Kontrola: analiza potrzeb PZU w zakresie zgodności i ocena gotowości do spełniania standardów regulacyjnych.

Operacje: rekomendowanie procedur operacyjnych dla AI i zarządzania danymi, które są zgodne z celami PZU, wymogami regulacyjnymi i kulturą organizacyjną.

Kultura: współpraca przy opracowaniu standardóww ramach kultury organizacyjnej, które zapewnią przestrzeganie przez pracowników zasad etycznego wykorzystania AI.

W procesie tym, eksperci PZU i SAS określili zasady dla całego cyklu życia wszystkich modeli AI/ML ubezpieczyciela, aby zapewnić odpowiednią jakość danych, optymalne wykorzystanie zasobów i ciągłe monitorowanie.

„Poprzez strategiczne podejście do AI governance, PZU udowadnia, że największe firmy w branży mogą poprowadzić nas do wspólnej przyszłości, w której sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana w sposób etyczny, sprawiedliwy i zrównoważony – podsumował Reggie Townsend.

Więcej informacji o etycznym wykorzystaniu AI w sektorze ubezpieczeń, można znaleźć w raporcie Pioneering Ethical AI: The Crucial Role of Insurers, opracowanym przez Insurance Information Institute (Triple-I) we współpracy z SAS.

Źródło: SAS AI Governance Advisory