Przyszłość przedsiębiorców jest cyfrowa. Digitalizacja zmienia biznes
Cyfryzacja biznesu bywa postrzegana jako przedsięwzięcie drogie i wymagające gruntownych zmian w działaniu firmy. Tymczasem proces ten można rozpocząć w prosty sposób, bez ponoszenia znacznych kosztów i angażowania zespołu informatyków.
Na początku cyfrowej drogi warto chociażby sięgnąć po elektroniczny podpis. Użytkownicy doceniają zwłaszcza jego mobilną wersję, którą można uzyskać w pełni zdalnie, dzięki identyfikacji online.
Odnosząc się do konkretnych wyzwań biznesowych, Fundacja Cyberium opracowała praktyczny przewodnik skierowany do przedsiębiorców, w którym prezentuje sprawdzone rozwiązania, oparte na technologii.
Czytaj także: Jak daleko polskim firmom do pełnego paperless?
Co zapewnia e-obieg dokumentów w firmie?
– Cyfryzacja, w tym przejście na cyfrowy obieg dokumentów, pozwala przedsiębiorstwu przyspieszyć procesy, redukować koszty, prowadzić bardziej precyzyjną analizę danych i usprawniać obsługę klienta.
Pomaga w osiąganiu większej efektywności, przyczyniając się tym samym do zwiększenia konkurencyjności na rynku. Firmy, które inwestują w cyfrową transformację, mają większe szanse na długoterminowy sukces – komentuje Dorota Dublanka, prezes Fundacji Cyberium.
Czytaj także: Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – Canon Polska | W stronę Banku 4.0. | Automatyzacja obiegu dokumentów w sektorze spółdzielczym
Biznes pod szyldem paperless
Pierwszym krokiem w kierunku cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa jest zwykle zastosowanie narzędzi umożliwiających digitalizację w zakresie obiegu dokumentów.
Efektywnym wsparciem firmowych procesów w tym obszarze są usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego i firmowej pieczęci elektronicznej, szczególnie istotne dla korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, a także elektroniczna archiwizacja z wykorzystaniem Trwałego Nośnika.
– W dzisiejszych realiach biznesowych działanie w duchu koncepcji paperless stało się koniecznością dla każdej nowoczesnej firmy, bez względu na jej wielkość. Korzyści uzyskiwane dzięki rezygnacji z papieru to nie tylko zmniejszenie kosztów obsługi dokumentów papierowych – w tym czasu i zasobów zużywanych na drukowanie, kopiowanie, podpisywanie, stemplowanie, przesyłanie i archiwizację.
To także konkretne benefity dla środowiska naturalnego: oszczędność wody, prądu i papieru. Cyfryzacja może więc przynieść jednocześnie korzyści dla firmy i ulgę dla planety – podkreśla Sylwia Gajderowicz, wiceprezes Fundacji Cyberium.
Czytaj także: Paperless staje się standardem – nie ma powrotu do papieru
Papierowe dokumenty, tradycyjne metody komunikacji i powolne procesy przechodzą do przeszłości. Wymagania i preferencje klientów ewoluują w stronę cyfryzacji i automatyzacji – teraz czas na ruch po stronie przedsiębiorców.
Raport „Przyszłość dokumentów jest cyfrowa” można pobrać ze strony: link